Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@07:39:45 GMT

پایتخت و ترقه هایی که روی دست فروشندگان مانده است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۱۵۷۰

پایتخت و ترقه هایی که روی دست فروشندگان مانده است

به گزارش خبرنگار ایرنا از خیابان های منطقه سعادت آباد در شمال غربی تهران، بیشتر این فروشندگان با آنکه فریاد می زنند «ترقه حراج شد» اما با استقبال شهروندان مواجه نمی شوند و مردم بدون اعتنا به آنان در حال تردد هستند.
گزارش خبرنگاران از دیگر نقاط شهر تهران نیز همین مساله را تایید می کند و از عصر امروز تاکنون(لحظه مخابره گزارش) پایتخت شب به نسبت آرام تری را در مقایسه با سال های گذشته در چنین شبی تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرچه از برخی نقاط شهر و خیابان ها گهگاه صدای ترکیدن ترقه هایی به گوش می رسد اما کسانی که در تهران سکونت دارند تایید می کنند امسال (تا این لحظه) انفجار ترقه در پایتخت در مقایسه با سال های گذشته کمتر شده است.
همچنین میادین اصلی شهر تهران امشب در مقایسه با سال های گذشته در چنین شبی، خلوت تر گزارش می شود.
برخی افراد، شروع مسافرت های نوروزی را علت خلوت تر شدن شهر تهران می دانند و عده ای دیگر می گویند عمده ترقه ها وارداتی هستند و امسال گران تر شده اند، به همین علت خریدار کمتری هم پیدا کرده است.
از سوی دیگری برخی کارشناسان اعتقاد دارند نقش رسانه ها و آگاه سازی هایی که در سال های گذشته اتفاق افتاده سبب شده گرایش مردم به سمت رفتارهای پرخطر در جشن چهارشنبه سوری کاهش پیدا کند و با تمرکز بر انجام آیین های کهن ایرانی به استقبال این مراسم بروند.

**آمار مجروحان تاکنون
گزارش های اورژانس نیز حکایت دارد که تا لحظه مخابره این گزارش هیچ حادثه منجر به فوتی در شهر تهران مرتبط با چهارشنبه سوری ثبت نشده و تعداد مجروحان این حادثه هم در حد پنج، شش نفر بیشتر نبوده است.

**همراهی پلیس با مردم و برخورد با متخلفان
این درحالی است که طبق اعلام فرمانده انتظامی تهران بزرگ، متخلفانی که امشب به بهانه چهارشنبه سوری مرتکب جرم و دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند بود همچنین اگر فردی با خودرو مرتکب خلاف شود، خودرو وی تا پایان تعطیلات توقیف خواهد ماند.
سردار حسین رحیمی همچنین گفته است: آیین چهارشنبه آخر سال یکی از سنت های کهن ایرانیان به شمار می رود، پلیس در برگزاری این جشن ها و آیین های ملی در کنار مردم است و با شادی و انجام آنها مخالفتی ندارد.
به گفته وی، پلیس به هیچ عنوان با شادی های سالم مردم برای انجام سنت های کهن ملی مخالفتی ندارد اما به هرگونه هنجارشکنی مانند آلودگی های صوتی و انسداد معابر اصلی شهری که باعث آزار و اذیت شهروندان شود واکنش نشان می دهد.
برهمین اسال پلیس اعلام کرده که نیروهای انتظامی از ساعت 15 امروز با حضور در بیش از 200 نقطه شهر در حال ماموریت هستند و ٨٠ نقطه به طور ویژه رصد و کنترل می شود.

تهرام/ 8138/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تعطیلات تعطیلات نوروز خودرو شهر تهران فرمانده انتظامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 744033

دیگر خبرها

  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران