Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@06:35:23 GMT

تخلیه روستاهای در معرض سیلاب مازندران ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۲۴۵۳

تخلیه روستاهای در معرض سیلاب مازندران ادامه دارد

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان با اعلام این که میزان و شدت بارش باران اخیر در مازندران بی سابقه بود ، افزود : ثبت بارش 140 میلی متری طی 24 ساعت در این استان کم سابقه بوده است و به همین دلیل هم بسیاری از شهرستان ها درگیر تبعات این بارش شدند .
وی توضیح داد : بالا بودن حجم آب در این بارش باعث شد تا عرض رودخانه های استان جوابگوی هدایت این میزان آب به دریا نباشد و شهرها و روستاها از بالادست تا پایین دست دچار بحران و آسیب شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رازجویان گفت : 12 شهرستان درگیر این بارش سنگین و سیلاب شدند که برای حل مشکلات مردم این مناطق ، نیروهای امداد و مسئولان به صورت ویژه در حال تلاش هستند.
وی از فوت سه نفر در این حادثه خبر داد و گفت که یک مورد فوتی ناشی از ریزش سنگ در محور سوادکوه بود و 2 مورد مفقودی در رودخانه روستای دارابکلای شهرستان میاندورود است .
بارش سنگین باران در پایین دست و برف در بالادست از عصر یکشنبه تا صبح سه شنبه سبب طغیان رودخانه ها و سیلابی دشت در پایین دست مازندران شد.
بیشترین میزان خسارت و آسیب بارندگی اخیر مربوط به شهرستان های مرکزی مازندران بویژه سیمرغ و سوادکوه بوده است.
2096/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش باران روابط عمومی فوت مشکلات مردم مازندران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: براساس الگوهای امروز همچنان ناپایداری‌ها به تناوب تا روز شنبه در سطح استان پیش بینی می‌شود

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: براساس الگوهای امروز همچنان ناپایداری‌ها به تناوب تا روز شنبه در سطح استان پیش بینی می‌شود و شدت بارش‌ها برای بعدازظهر و شامگاه جمعه خواهد بود، بیشتر بارش‌ها برای مناطق غرب استان، غرب کوهرنگ، اردل و بخش‌هایی از لردگان و کیار انتظار می‌رود.

وی افزود: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها طی این مدت دور از انتظار نیست، همچنین هشدار سطح نارنجی هواشناسی تا اواخر وقت جمعه برقرار است و توصیه می‌شود که مردم استان با توجه به تعطیلی‌های پیش رو، همچنان شرایط ایمنی را رعایت و از استقرار و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: از شدت ناپایداری‌ها طی روز شنبه کاسته خواهد شد اما همچنان به خصوص برای نوار غربی استان، بخش‌هایی از کوهرنگ، فارسان و لردگان و کیار بارش‌ها را به‌صورت رگباری و همراه با رعدوبرق انتظار داریم.

نوروزی ادامه داد: برای دو روز جمعه و شنبه هم وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در غالب مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: نوسان قابل ملاحظه‌ی دما در طی روزهای آینده پیش بینی نمی‌شود اما برای صبح روز یکشنبه کاهش نسبی دمای هوا انتظار می‌رود.

کد خبر 750129

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد