Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان نقشه برداری کشور، نقشه‎های گردشگری ٣١ استان و ٢٢ مرکز استان و شهر مهم گردشگرپذیر را به روز رسانی و منتشر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور؛ این نقشه‌ها شامل کلیه اطلاعات مربوط به دسترسی به نقاط گردشگری است. مسافران نوروزی می‎توانند با مراجعه به سازمان نقشه برداری کشور اقدام به تهیه این نقشه‎ها کرده و یا با مراجعه به سایت سازمان (http://ncc.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

org.ir/HomePage.aspx?TabID=7023&site=NCCPortal&lang=fa-IR) این نقشه‎های گردشگری را دانلود کنند. با مراجعه به کانال "نقشه و اطلاعات مکانی" به آدرس  Geospatial_ir@ در فضای مجازی نیز می‎توانید در این هفته و در ایام نوروز، این نقشه‎ها را در نسخه مناسب برای تلفن‎های همراه دریافت کنید.

سازمان نقشه برداری این نقشه‎ها را از منابعی چون «پایگاه توپوگرافی ملی»، و «پایگاه ملی نام‎های جغرافیایی ایران»، «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «وزارت راه و شهرسازی»، «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای»، «راه آهن» و براساس آخرین تقسیمات کشوری اعلام شده از سوی وزارت کشور، گردآوری کرده است.

اطلاعات گردشگری موجود در این نقشه‌ها با توجه به ماهیت آنها و امکان دسترسی و بازدید مردم، درج شده است، در این نقشه‎ها علاوه بر مشخص بودن انواع راه‎های موجود شامل "آزادراه‎ها، بزرگ‎راه‎ها، راه‎های اصلی و فرعی، راه آهن، مرزهای استانی و بین‎المللی در شهرهای مرزی"، مراکز استان‎ها، شهرها، دهستان‎ها و دیگر نقاط شهری نیز نشانه گذاری شده‎اند. محل دقیق رودخانه‎ها و دریاچه‎ها به انضمام عمق آب آنها و همچنین فرودگاه‎های داخلی و بین‎المللی و بندرهای تجاری و نفتی نیز در این نقشه‎ها مشخص شده است.

یکی از نکات ویژه این نقشه‌‎ها، نمایش محل پمپ‎های بنزین در جاده‎های استانی و مراکز استان است و بر پایه اطلاعات موجود سعی شده، موقعیت بیشتر پمپ بنزینهای کشور در نقشه ها مشخص شود.

در نقشه‎های گردشگری تمامی استان‎ها، فواصل مرکز هر استان با تمامی استان‎های همجوار نیز ضمیمه شده است، به این ترتیب هر یک از هموطنان می‎توانند برآورد دقیقی از فواصل مسیر انتخابی و بنزین مورد نیاز خود داشته و نگران کمبود بنزین در مسیر نباشند.

در هر یک از نقشه‎های گردشگری، چند ده مرکز گردشگری مشخص شده و چندین مسیر گردشگری نیز به مخاطبان معرفی شده و نشان داده شده است: مثلا در نقشه گردشگری استان خوزستان، ٦٣ مرکز گردشگری به همراه پنج مسیر پیشنهادی، قید شده است. مسیر "اهواز- شوش- دزفول" شامل ١٢ جاذبه گردشگری از جمله قلعه شوش، کاخ آپادانا- آسیاب‎های دزفول و ...، مسیر "اهواز- شادگان- آبادان- خرمشهر" شامل ٧ جاذبه گردشگری از جمله تالاب‎های شادگان، اسکله آبادان، جزیره مینو و...، مسیر "اهواز- شوشتر- مسجد سلیمان" شامل ٩ جاذبه گردشگری از جمله آتشکده سرمسجد، مقبره شیخ شوشتری، معبد برنشانده و ...، مسیر"اهواز- امیدیه- بهبهان" شامل ٧ جاذبه گردشگری از جمله پارک ساحلی خارستان، روستای تنگ تکاب، آرامگاه بشیر و نذیر و ..، مسیر "اهواز- رامهرمز- باغملک - ایذه" شامل ١٢ جاذبه گردشگری از جمله قلعه دختر، کاروانسرای ارغوانی، قبرستان کهباد و شهسوار و ...

در استان اصفهان که از گردش پذیرترین استان‎های کشور است نیز ١٢٩ مرکز گردشگری در چهار مسیر "اصفهان - نایین- خور"، "اصفهان - تیران - خوانسار- گلپایگان"، "اصفهان - نطنز- کاشان- آران و بیدگل" و "اصفهان - فلاورجان - پیربکران- مبارکه - شهرضا- سمیرم" پیشنهاد شده است.

برای اطلاع از دیگر مراکز گردشگری در سراسر کشور به تفکیک ٣١ استان و ٢٢ مرکز استان و شهر گردشگرپذیر (ارومیه- تبریز- اصفهان- مشهد- شیراز- قم- سنندج- کرمان- کرمانشاه- همدان و یزد) می‎توانید مسیرسفر خود را از نقشه‎های سازمان نقشه برداری کشور انتخاب کنید.

سازمان نقشه برداری کشور از تمامی هموطنان درخواست دارد با توجه به اینکه بخشی از اطلاعات توصیفی نقشه ها بر پایه اطلاعات ارائه شده توسط سایر مراجع در اختیار این سازمان قرار گرفته، چنانچه در مواردی با عدم انطباق اطلاعات درج شده با واقعیت‌های موجود مواجه شدند، مراتب را از طریق صفحه تماس با ما در سایت نقشه برداری کشور به این سازمان اعلام کنند تا برای به روز رسانی مجدد نقشه ها مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مرتضی باغبانی اظهار داشت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک افزود:در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک(محدوده و حریم شهر) بیش از 284 هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی و تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)