Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بخش مهمی از مصاحبه جدید مورینیو دقیقا مشابه اظهارات دو هفته پیش ماسیمیلیانو الگری است!

طرفداری- ماسیمیلیانو الگری، سرمربی یووه پیش از دیدار با اتلتیکو مادرید گفته بود در یوونتوس از مالموی سوئد می ترسیدند. حالا ژوزه مورینیو، سرمربی سابق رئال مادرید نیز در اظهاراتی مشابه گفت وقتی به رئال مادرید آمد، در این تیم هراس رویارویی با لیون وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورینیو در مصاحبه با بین اسپورت فرانسه گفت:

از نظر آماری در رئال مادرید بهترین نبودم اما فکر می کنم هفت یا هشت سال بود که رئال مادرید نتوانسته بود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد. آن ها در مرحله گروهی یا یک هشتم نهایی حذف می شدند و در یک چهارم نهایی یا نیمه نهایی بازی نمی کردند. به یاد دارم در اولین فصل حضورم در رئال مادرید، در یک هشتم نهایی با لیون روبرو شدیم و باشگاه از رویارویی با لیون می ترسید. نمی توانستم درک کنم چگونه باشگاهی چون رئال مادرید از لیون می ترسد. لیون تیم خوبی بود اما نه به اندازه رئال مادرید. دلیل آن ترس، نتایج بد در گذشته بود. من آمدم و در نیمه نهایی، در ضربات پنالتی به بایرن مونیخ باختیم که واقعا باورنکردنی بود چون کریستیانو رونالدو، کاکا و سرخیو راموس، سه تن از بهترین بازیکنان ما پنالتی خراب کردند. در آن فصل توانستیم 100 امتیاز در لالیگا کسب کنیم و برابر بایرن مونیخ 2-1 پیروز شدیم اما در نهایت در پنالتی ها باختیم. 

آینده و احتمال هدایت تیم ملی پرتغال: 

سرمربیگری در تیم ملی پرتغال؟ این شغل خاصی است. من کار کردن روزانه و شرکت در مسابقات مختلف را دوست دارم. طبعا دوست دارم در یک تیم باشگاهی به کارم ادامه دهم اما در مورد پرتغال، چه کسی می داند؟ شاید در آینده. چیزی که اکنون در نظر دارم، بازگشت به دنیای مربیگری در فوتبال باشگاهی در ماه ژوئن است. دقیقا می دانم که چه می خواهم و به همین علت هم سه، چهار پیشنهاد را رد کردم. 

پایبندی به فلسفه فوتبالی: 

 در مورد فلسفه ام، فاتح جام های زیادی در باشگاه های مختلف شده ام و نمی توانم از ذهنیت فوتبالی ام فرار کنم. بعضی مربیان ترجیح می دهند تا فلسفه مربیگری خود را به هر قیمتی پیاده کنند اما برای من پیروزی مقدم تر از پیاده کردن فلسفه های فوتبالی ام است. پیاده کردن فلسفه فوتبال بدون کسب پیروزی چه فایده ای دارد؟ تیمی که پیروز شود، یعنی خوب بازی کرده است.

بهترین قهرمانی دوران ورزشی: 

بهترین جامی که کسب کرده ام؟ اگر دو یا سه جام کسب کرده باشید، نسبت به کسی که 25 جام کسب کرده، می توانید انتخاب راحت تری در برگزیدن یک جام داشته باشید. فصلی که با اینتر توانستم سه گانه کنم، بهترین فصلم بود چون به تمام افتخارات ممکن رسیدیم. می توانستم بگویم بهترین جامی که کسب کرده ام، لیگ قهرمانان با پورتو بود چون آن جام را برای خودم، تیمم و کشورم کسب کردم. قطعا کسب آن جام احساس خاصی داشت اما باید بگویم بهترین قهرمانی، جام بعدی است که آن را به دست خواهم آورد. 

پایان دوره کار طولانی مربیان از جمله آرسن ونگر: 

آرسن ونگر؟ ساده ترین راه برای به یادآوردن او این است که بگوییم او آخرین بازمانده نسل مربیان خود بود. در فوتبال امروز غیرممکن است یک مربی بتواند 15، 10 یا 25 سال در یک باشگاه کار کند. کار کردن یک مربی برای ده سال در یک باشگاه قابل تصور است اما اکنون یک مربی اگر یک فصل خوب کار کند و در فصل بعدی ناموفق باشد، باشگاه مایل است او را برکنار کند. امروزه مربیان دوام چندانی در دنیای فوتبال ندارند، مثال این مورد کلودیو رانیری است که پس از قهرمانی معجزه آسای لسترسیتی، در فصل بعد اخراج شد. آرسن ونگر توانست آرسنال را بدون شکست قهرمان لیگ برتر کند و به همین علت همیشه در یادها خواهد ماند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک فراری که احتمالا ندیده اید! (+عکس)

دیگر خبرها

  • (عکس) تشکر رونالدو از ستاره رئال برای انتخابش
  • چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)
  • تشکر رونالدو از ستاره رئال برای انتخابش (عکس)
  • پلی به گذشته - برتری 2-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (2000/5/3) / فیلم
  • مورینیو: آموریم توانایی مربیگری در هر لیگ و هر باشگاهی را دارد
  • کنایه مورینیو به رم: مردم از من انتظار برد با تیم‌هایی را دارند که برای قهرمانی ساخته نشدند!
  • وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود! / فیلم
  • کروس: وینیسیوس یکی از بهترین بازیکنان دنیا است
  • وارث به حق کریستیانو رونالدو؛ وینیسیوس جونیور و گلزنی در ۳ نیمه نهایی متوالی لیگ قهرمانان اروپا
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود