Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استارت‌آپ ایرانی با فعالیت در حوزه اینترنت اشیاء محصولاتی را ارائه می‌کند که با هوشمند شدن شهر، خانه و حتی خودروها، زندگی خانواده‌ها راحت‌تر و بی دغدغه‌تر باشد.

جعفر رسولی مدیر عامل استارت‌آپ و شرکت «اندیشه فرتاک امیرکبیر» در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو درباره فعالیت خود گفت: از سال ۹۵ در دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت خود را آغاز کردیم و در فروردین سال ۹۷ شرکت را به ثبت رساندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حوزه فعالیت ما در زمینه اینترنت اشیاء سه رده بندی هوشمند سازی خانگی، صنعتی و شهری دارد که ۷ محصول تولیدی دانش بنیان ما نیز در این رده بندی جای می‌گیرد.


مدیرعامل استارت‌آپ «اندیشه فرتاک امیرکبیر» انگیزه راه اندازی این استارت آپ را کارآفرینی و ایجاد اشتغال دانست و ادامه داد: در زمان شروع کار تمام افراد عضو تیم از رشته برق دانشگاه امیرکبیر بودند و به تدریج از رشته‌های دیگر مثل کامپیوتر و.. به ما اضافه شدند.

رسولی در خصوص معرفی تعدادی از محصولاتشان در زمینه اینترنت اشیا، بیان کرد: یکی از محصولاتمان به نام کنتور برق هوشمند، دستگاهی است که کامل به اینترنت متصل می‌شود و نصب آن بدون قطع کردن سیم در خانه است. با این دستگاه می‌توان به صورت آنلاین روی گوشی همراه خود، مقدار مصرفی برق را اندازه گیری و تاریخچه بازدید را مشاهده کرد. این دستگاه به مصرف کننده نمودار و تعرفه‌ای هماهنگ با برق شرکت توانیر ارائه می‌دهد و فقط ۱ درصد خطا دارد.

به گفته وی، دستگاه کنتور برق هوشمند را می‌توان در ساعت اوج مصرف تنظیم کرد؛ در آن صورت برای مصرف کننده اعلان می‌فرستد که بطور مثال در این ساعات از وسیله‌ای پرمصرف استفاده شده و این برای آن‌ها هزینه بر خواهد بود. در صورت قطع اینترنت این دستگاه اطلاعات را تا ۳ ماه در خود ذخیره و پس از اتصال تاریخچه را مجددا ارسال می‌کند.

رسولی با اشاره به دستگاه‌های تولیدی دیگر این شرکت اظهار داشت: خانه هوشمند دستگاهی است که با گوشی همراه خود می‌توانید در‌ب‌ها را باز و بسته، لامپ را روشن و خاموش کنید یا به وسیله آن از آتش سوزی احتمالی منزلتان آگاهی یابید. محصول بعدی BMS است که در ساختمان‌های بزرگ اداری و تجاری که فضا و مشاعات زیادی دارند و تحت کنترل گرفتن آن از سوی کارمندان و بهره برداران مشکل است؛ استفاده می‌شود. برای کنترل چنین ساختمان‌ها و بهینه سازی مصرف آن‌ها خدمات کاملی در نظر گرفتیم.

مدیرعامل استارت‌آپ «اندیشه فرتاک امیرکبیر» خدمات متنوعی را در زمینه شهر هوشمند از سوی این شرکت معرفی کرد و گفت: با راه اندازی پارکینگ‌های روباز هوشمند، وضعیت پارکینگ‌هایی که در شبکه اختصاصی ما قرار می‌گیرند مثل پارکینگ‌های عمومی یا مراکز خدماتی و خرید، اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: محصول بعدی دستگاهی است که بر روی خودرو نصب می‌شود و علاوه بر وضعیت درب‌ها، روغن موتور و غیره، موقعیت ماشین را به شما اعلام می‌کند، همچنین راننده به وسیله این دستگاه می‌تواند خودرو را از راه دور روشن و خاموش و هنگام سرقت، سوخت رسانی را قطع کند.

رسولی با بیان اینکه این استارت آپ به صورت مستقیم برای ۲۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است، عنوان کرد: با وجود آنکه خیلی به سمت تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی پیش نرفته ایم، اما مکان‌های ارائه کننده این محصولات با استقبال خوبی مواجه شده اند و مردم ضمن استفاده از آن‌ها ابراز رضایت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت «اندیشه فرتاک امیرکبیر» در خصوص بزرگترین مشکلات این استارت آپ تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز علاوه بر آنکه باعث مهاجرت نیروی انسانی قوی و با تجربه می‌شود، واردات قطعات مورد نیاز شرکت را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حامیان مالی این استارت آپ دانشگاه امیرکبیر و شرکت رهیاب پیام گستران است، بیان کرد: حدود یک ماه است که بعنوان شرکت دانش بنیان ثبت شده ایم و قبل از آن به عنوان شرکت‌های فناور، جزو مراکز رشد بودیم.  برنامه داریم که درآینده بتوانیم صادرات خوبی به کشور‌های دیگر داشته باشیم و تعداد فروش محصولات را در بازار‌های داخلی و خارجی بیش از پیش رونق ببخشیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری استارت آپ اینترنت اشیا دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟

عبدالرسول پورعباس اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پورعباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک