Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@20:16:25 GMT

لاغر شدن سریع

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۱۱۵

لاغر شدن سریع

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ؛‌با فرارسیدن ماه‌های پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز، بسیاری از افراد در فرصت باقیمانده تصمیم به کاهش وزن می‌گیرند تا سال جدید را با اندامی‌ متناسب شروع کنند و به همین دلیل بازار انواع رژیم‌ها داغ می‌شود البته بیشتر افراد دنبال رژیم‌های جادویی هستند تا در کمترین زمان ممکن لاغر شوند، اما بد نیست بدانید بر اساس بررسی‌های پژوهشگران، بر خلاف باور عموم که فکر می کنند تنها با رژیم لاغری و ورزش می توان وزن کم کرد، توجه به برخی نکات و عوامل مهم تاثیرگذاری زیادی در کاهش وزن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سلامتی بدن به سبک زندگی وابسته است. به دلیل برخی عادت ها غلط، بسیاری از افراد گرفتار چاقی و اضافه وزن شده و با وجود اینکه رژیم می گیرند یا ورزش می کنند، همچنان از افزایش وزن رنج برده و در موارد زیادی احساس شکست می کنند. 

 

به گفته محققان و متخصصان تغذیه چند دلیل عمده در این خصوص وجود دارد که با راه حل های ارائه شده می توان آن ها را از میان برداشت تا بتوان با سرعت بیشتری وزن کم کرد. 

 

چه غذاهایی را چه روزهایی بخوریم؟ اگر وزن شما کاهش پیدا نمی کند، در وهله اول باید به سراغ آشپزخانه تان بروید. برخی از افراد تمام تمرکزخود را روی انرژی دریافتی و حجم غذایی مصرفی خود می گذارند این در حالی است که باید به غذا به عنوان یک سوخت بدن نگاه کرد و به سوختن کالری و میزان فعالیت ها و حتی مدت انجام کارها توجه داشت.  

 

حداقل 80 درصد غذا مصرفی برای انجام متابولیسم های بدن استفاده می شود. افراد باید بسته به وزن، توده بدنی، میزان سوخت و ساز و بسیاری عوامل دیگر مانند مصرف غذاها طبیعی رژیم غذایی خود را انتخاب کنند.

 

بهتر است که کربوهیدرات نشاسته ای (مانند سیب زمینی، برنج قهوه ای، غلات) را در روزهایی که تمرینات قدرتی و یا ورزش سنگین انجام می دهید، مصرف کنید. در روزهایی که استراحت می کنید بیشتر از پروتئین  و سبزیجات استفاده کرده و از خوردن غذاهای نشاسته دار و موادغذایی فرآوری شده پرهیز کنید. برای آگاهی از میزان کربوهیدرات و چربی مواد غذایی به برچسب روی آن بسته بندی توجه کنید.

 

افراط و تفریط ممنوع اگرموادغذایی پرکالری و چرب رارژیم غذایی خود حذف کرده اید اما وزنتان کاهش پیدا نکرده است. این موضوع نشان دهنده آن است که شما بیش از حد غذا می خورید. به منظور کاهش وزن بدن شما باید با کمبود کالری مواجه شود؛ به عبارتی میزان کالری سوزانده شده در بدن شما از میزان کالری دریافتی بیشتر باشد. 

 

در رعایت رژیم غذایی لازم نیست خود را از خوردن بسیاری غذاها محروم کرده و زجر بکشید بلکه فقط باید تعادل را رعایت کرده و به اندازه غذا بخورید. توجه داشته باشید میزان کالری غذا خود را هر روز محاسبه کرده و در پایان روز خودتان را وزن کنید.

 

آرام تر غذا بخورید تا لاغر شوید بهتر است هر زمان که  گرسنه شدید سراغ غذا رفته و آن را به آرامی میل کنید تا زودتر از همیشه احساس سیری کنید. مصرف میان وعده های کم حجم اما مقوی به رفع گرسنگی و جلوگیری از پرخوری کمک زیادی می کند.

 

باید توجه داشته باشید که خود را از خوردن و احساس لذت در غذاخوردن محروم نکنید زیرا لحظه  که احساس کنید از همه چیز محروم شده اید، این زمان درست لحظه آغاز شکست شما برای کاهش وزن است. 

 

ورزش هایی که در کاهش وزن سریع موثرند انجام تمرین های قلبی یک بخش ضروری است که باید در برنامه روزانه خود بگنجانید زیرا این تمرین ها به سلامت قلب کمک کرده، موجب افزایش سوخت و سازبدن و تعریق می شود.  با این حال باید به این نکته توجه داشت که  انجام تمرین های قلبی  بیش از حد می تواند مشکل ساز و آسیب رسان باشد. 

 

انجام ورزش های  قلبی مانند دویدن به مدت 90 دقیقه یا  10 مایل می تواند در از بین بردن توده عضلانی وچربی های بدن موثر بوده و با افزایش سوخت و ساز کالری بیشتری سوزانده شود البته یکی از راه های بسیار خوب برای کاهش وزن علاوه بر تمرین های قلبی، تمرین ها  و ورزش ها استقامتی مانند شنا، وزنه برداری است.

 

بیشتر از یک ساعت ورزش نکنید به جهت کاهش وزن باید به میزان کالری سوزانده شده هر ورزش و مدت زمان آن توجه کرد؛ به عبارتی اگر به ورزش های سنگین می پردازید باید مدت زمان انجام تمرینات کمتر از ورزش های سبک تر باشد، به توصیه متخصصان حراکثر زمان تمرین های ورزشی برای افراد عادی در طول روز نباید بیش از یک ساعت در روز باشد.

 

ریکاوری یا برگشت بدن به حالت طبیعی بعد از ورزش بسیار مهم است. در این زمان بدن خود را برای انجام کارهای سخت در روزها بعد آماده کرده و انرژی و روحیه لازم برای فعالیت ها روزانه در بدن ذخیره می شود. اگر به بدن زمان ریکاوری نداشته باشد روزهای بعدی به شما سخت گذشته و چند مدت بعد خسته شده و از ادامه تمرینات سر باز می زنید. 

 

 استرس داشته باشید، چاق می شوید ورزش یک عامل استرس زا در بدن شما است. هنگامی که شما  تعادل را در ورزش کردن رعایت کرده و مدت زمان ریکاوری بعد از آن را رعایت کنید بدن شما سالم بوده و می تواند چربی های اضافی را بسوزاند. اگر مدت زمان کافی برای ریکاوری به بدنتان ندهید، در این زمان بدن شروع به تولید مقدار بیش از حد کورتیزول یا هورمون استرس می شود.

 

 کورتیزول هورمونی است که با کاهش سنتز پروتئین در بدن از رشد بافت‌های ماهیچه ای‌ جلوگیری می‌کند.پس از گذشت یک ساعت از تمرین، مقدار تستوسترون درون بدن کاهش یافته و مقدار کورتیزول افزایش پیدا می کند. شما باید به گرم کردن و انجام حرکات کششی به طور کامل توجه داشته باشید تا از اثر منفی کورتیزول در جلوگیری از رشد ماهیچه‌ها بکاهید. در صورتی که ریکاوری به خوبی انجام نشود به جای عضله توده چربی که به سختی در بدن آب می شوند به وجود می آیند.

 

علاوه بر ریکاوری و اهمیت آن در جلوگیری از تجمع توده چربی، یک زندگی پر استرس شخصی یا حرفه ای نیز می تواند موجب تولید بیش از حد این هورمون در بدن شود. به همین دلیل علاوه بر سلامت جسم و رعایت موارد موثر تاثیرگذار بر جسم باید به سلامت روحی و استرس های روانی نیر توجه داشت.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چاقی و اضافه وزن رژیم غذایی رشد کاهش وزن لاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه

کارشناس بورس با بیان اینکه طرح عایدی بر سرمایه کاریکاتوری اقتصادی بر فضای اقتصادی کشور است، گفت: این طرح‌ در شرایطی در حال اجراست که هنوز اصلاحات اقتصادی شروع نشده‌ و تا زمانیکه ما با قیمت گذاری دستوری، ارز دو نرخی و کاهش ارزش پول ملی مواجه هستیم، انجام و اجرا شدن اینگونه طرح‌ها صحیح نیست.

جواد نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: این طرح از سال گذشته در دستور کار مجلس قرار داشته است و بعد از تعامل با شورای نگهبان، دیروز مجدد بندهایی از آن اصلاح و مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: اگر این طرح را از منظر اقتصادی و کلی مورد بررسی قرار دهیم می‌بینیم که در دیگر کشورهای غربی و توسعه محور در فضاهای مالیات ستانی اجرا و تعریف شده است، حال باید به این موضوع توجه کرد که این کشورها در کنترل فضای اقتصادی رو به توسعه خود موفق بوده و تورمی را تجربه نمی‌کنند.

کارشناس بورس مطرح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه به معنی کلمه، مالیات بر عایدی سرمایه است و نه مالیات بر تورم، در شرایط فعلی کشورمان، این طرح در واقع مالیات بر تورم است چرا که هر آنچه عایدی سرمایه به شمار می‌آید به واسطه تورم به‌وجود آمده و در واقع مالیات ستانی از تورم است.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه این طرح از نظر اقتصادی چرا باید انجام بشود و آیا انجام آن صحیح است یا خیر گفت: از این منظر برخی از طرح‌ها گام آخر اصلاحات اقتصادی در کشورهای رو به توسعه هستند، زمانیکه تمام گام‌های اصلاحات اقتصادی انجام و به یک توسعه و ثبات اقتصادی دست پیدا کردیم در مرحله آخر طرح‌های مانند مالیات بر عایدی سرمایه و حذف صفر از پول ملی باید انجام شوند.

مالیات بر عایدی سرمایه، طرحی کاربردی اما به عنوان گام آخر اصلاحات اقتصادی

وی با بیان اینکه طرح عایدی بر سرمایه کاریکاتوری اقتصادی بر فضای اقتصادی کشور است، ادامه داد: این طرح‌ها در صورتی در کشور در حال اجرا هستند که هنوز اصلاحات اقتصادی شروع نشده‌اند و تا زمانیکه ما با قیمت گذاری دستوری، ارز دو نرخی با اختلاف ۵۰ درصدی نرخ حمایتی با بازار آزاد و کاهش ارزش پول ملی مواجه هستیم انجام و اجرا شدن اینگونه طرح‌ها صحیح نیست؛ مالیات بر عایدی سرمایه طرحی خوب و کاربردی خواهد بود اما به شرط آنکه به عنوان گام آخر اصلاحات اقتصادی قرار بگیرد.

کارشناس اقتصاد افزود: رخ داد مثبت این طرح، ثبت معافیت‌هایی همچون معاملات املاک، خانه‌های نوساز و معاملات طلا است که باعث می‌شود ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم در تور مالیات بر عایدی سرمایه نیافتند، اما ذکر این نکته مهم است که زیرساخت‌ها همچنان مشکل دارند و مردم نیز باید بدانند که زیرساخت‌های فعلی کشور آماده اجرای این چنین قوانینی نیست.

نصر اصفهانی گفت: بازارهایی همچون املاک و خودرو که دارای سامانه‌هایی برای ثبت و رصد هستند بازار طلا، دلار و ارز نیز نیازمند چنین سامانه‌هایی برای پیگیری دقیق‌تر برای شامل شدن به مالیات هستند، که این زیرساخت تا دو سال آینده انجام نخواهد شد.

وی در خصوص بازار سرمایه اظهار کرد: به دلیل جذابیت و ایجاد پول بازار سرمایه در تمام دنیا از مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند، این خود یک اتفاق خوب است چرا که محل سفته بازی‌ها باید در بورس باشد، حال باید بازار سرمایه جذاب شود تا هر شخص با قصد نوسان‌گیری و سفته بازی می‌خواهد در بازار حضور داشته باشد در بازار سرمایه بیاید و فشار بر دلار و زندگی مردم نباشد و این خود نیز نیازمند کمی شفافیت بیشتر است.

کارشناس بورس افزود: در کل مالیات بر عایدی سرمایه با تمامی مزیت‌ها و معایب در کشور ما اجرا می‌شود و باعث تغییر ادبیات سرمایه‌گذاری در کشور خواهد شد؛ شیوه و ابزارهای نوین تحلیل‌گری، معامله‌گری و مدیریت جایگزین ابزارهای قدیمی می‌شوند و افراد و مردمی که خود را برای این ابزار و تغییرات آماده کرده‌اند می‌توانند از لحاظ اقتصادی برای خود اتفاق خوبی را رقم بزنند، اما ۹۰ درصد مردم ما برای چنین تغیراتی آماده نیستند به طور مثال در یکی از تبصره‌های که دیروز در مجلس تصویب شد، عنوان شده بورس، صندوق‌های بورسی، گواهی سپرده کالا و صندوق‌های کالا از مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند، در حالی که در صورت خرید طلا باید مالیات آن پرداخت شود اما اگر طلا در گواهی سپرده بورس خریداری شود با اینکه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند اما از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

نصر اصفهانی ادامه داد: صندوق‌های طلا خود ابزار، انواع و حباب‌های گسترده دارند و فضای کلی هنوز به سمتی نرفته است که مردم با این فضاها عجین شوند و کسانی که برای آموزش بروز کردن خود در خصوص این ابزارها شروع کرده‌اند موقع بهره‌برداری بهترین استفاده از آن ابزارها را خواهند داشت.

وی افزود: نقد ما به کلیت این قانون و طرح است، چرا که کشور ما دارای تورم ۴۰ درصدی است و هر سال با افزایش تورم و رکورد روبرو بوده در حالی که نقدینگی بسیار افزایش پیدا کرده است، سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا با این شرایط مردم باید در این حوزه مالیات پرداخت کنند؟ زمانیکه نقدینگی کنترل و تورم تک رقمی را طی چند سال در کشور تجربه کردیم آن زمان می‌توان از مردم مالیات بر عایدی سرمایه گرفته شود.

کارشناس اقتصاد ادامه داد: نقد ما به بندها نیست، بندها چرا که تقریباً بخصوص معافیت‌های در نظر گرفته شده، معافیت‌های خوب و کاملی هستند، بلکه نقد به خود مالیات بر عایدی با شرایط فعلی کشور است، اصلاحات اقتصادی کشور جوابگوی معافیت بر عایدی سرمایه نمی‌شود.

نصر اصفهانی پیشنهادهای در این حوزه داد: یکی از آن‌ها اصلاحات اقتصادی است که با گذشت زمان ُاین فرصت‌ها از دست خواهند رفت، اصلاح قیمت‌گذاری، حذف قیمت‌گذاری دستوری، حذف ارگان‌های که در ساز و کار قیمت‌گذاری دستوری مانند شورای رقابت دخالت می‌کنند، تک نرخی کردن قیمت ارز و کم شدن فاصله دلار آزاد با ارز نیمایی، با توجه به شعار سال که حمایت از تولید است از تولید کنندگان حمایت شود و با کنترل دلار نیما در واقع صادرکننده داریم تنبیه می‌کنیم و باعث بسته شدن دروازه‌های صادراتی کشور می‌شود، منتها با ورود ذی‌نفعان که وارد کنندگان هستند که بسیاری ازنان در بدنه اقتصادی دولت هستند و اصلاحات اقتصادی را به دولت نمی‌دهند.

کد خبر 747592

دیگر خبرها

  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • جی اوسو دلیل نمایش ناامیدکننده مقابل برادرش در رسلمنیا 40 را فاش کرد/ اخبار WWE
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)