Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@04:01:50 GMT

STFI به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۲۵۳

رئیس کل بانک مرکزی از ثبت ساز و کار تجارت و تامین مالی ایران و اروپا ( STFI ) به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکس اروپایی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این خبر افزود: با ثبت این شرکت که در آخرین روز کاری سال جاری انجام شد، انتظار می‌رود این نهاد با همکاری همتای اروپایی خود بتواند در تسهیل تجارت میان ایران و اروپا ایفای نقش نموده و در رفع محدودیت‌های ناشی تحریم های آمریکا موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انتظار مردم و فعالان اقتصادی ایران، عملیاتی شدن هرچه سریع تر این مکانیزم است و ثبت نهاد متناظر ایرانی گام مهمی است که طرف ایرانی به منظور تسریع در این فرایند برداشته است.
رییس کل بانک مرکزی تأکید کرد: همانطور که قبلا تاکید کردم، بانک مرکزی و شبکه بانکی ایران از همه راهکارها برای پاسخگویی به نیازهای شرکت ها و فعالان اقتصادی استفاده می کند و ساز و کار مالی ایران و اروپا صرفا یکی از آنهاست.
همتی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد ایفای نقش مثبت و موثر این مکانیزم باشیم.
نهاد متناظر ایرانی، با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال ثبت شده است و به تناسب حجم فعالیت‌های آن منابع مالی لازم در اختیار آن خواهد گرفت.
به دنبال تاسیس اس.پی.وی اروپایی «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری» که توسط سه کشور فرانسه، انگلستان و آلمان با نام «اینستکس» به ثبت رسید و پس از آن مذاکرات فنی و تخصصی بین هیات های ایران و کشورهای مزبور درخصوص جزییات فنی عملیاتی کردن اس.پی.وی فوق انجام شد.

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تامین مالی ایران و اروپا اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟