Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: پنجمین دوره مسابقات گروهی ریاضی ملی و بین المللی با عنوان روز شاد حل مساله به میزبانی این استان برگزار شد.

سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این مسابقات با مشارکت خانه ریاضیات کرج ، دانشگاه خوارزمی و اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش البرز در پژوهشسرای معلم ناحیه یک کرج اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 350 دانش آموز در این دوره از مسابقات 2 روزه شرکت کردند، یادآورشد: دانش آموزان پایه های چهارم تا هفتم ابتدایی و پایه های هشتم تا یازدهم دوره متوسطه هر کدام در گروه های جداگانه به رقابت پرداختند.
وی بیان داشت: 2 تیم کشوری از بین دانش آموزان برگزیده در این مسابقات مجاز به شرکت در مرحله جهانی مسابقه ریاضی تورنمنت شهرها خواهد شد.
قاسمی با بیان اینکه تمام مسابقات سالانه ی خانه های ریاضیات کشور در گروه های سه نفره دانش آموزی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف افزایش روحیه کار گروهی، هم افزایی و انگیزش، یادگیری مشارکتی، رشد هوش اجتماعی، یادگیری اکتشافی و نوآوری عملیاتی می شوند.
وی گفت: دراین مسابقات نه تنها مشورت ممنوع نیست بلکه خود عاملی است که از طریق به کار بردن خلاقانه ی آموخته ها در شرایط جدید هر مسئله، به این سنجش عملکردی، جنبه ی آموزشی می بخشد و حتی می توان از این الگوهای نوین منطبق بر استانداردهای آموزشی و تربیتی، برای هدایت و پرورش موثر استعدادهای دانش آموزان برتر در آموزش و پرورش بهره گرفت.
وی اضافه کرد: به لحاظ موضوعی نیز عمده سئوالات این مسابقات به کاربردهای ریاضیات در علوم مهندسی، صنعت، پزشکی، هنر و زندگی روزمره مرتبط هستند.
قاسمی ادامه داد: مرحله جهانی مسابقه گروهی بین المللی A-lympiad ریاضی زیر نظر موسسه فرودنتال دانشگاه اوترخت هلند و همچنین سطح پیشرفته مسابقه گروهی بین المللی ریاضی تورنمنت شهرها زیر نظر آکادمی علوم روسیه برگزار می شود.
وی تاکید کرد: 6دانش آموز به مرحله جهانی این مسابقات راه پیدا می کند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مسابقات رياضي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی

جشن تکلیف دختران همدانی با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر از ۲۵ مدرسه در حسینیه امام (ره) همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم جشن عبادت دختران دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی با حضور مسئولان استانی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

برنامه‌های متنوعی از جمله شعرخوانی، اجرای دکلمه و نمایش با محتوای شیوه‌نامه‌های دینی برای افراد مکلف برگزار شد و فرشته‌های زمینی، آعاز عبادت خدای رحمان و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند. حضور دانش‌آموزان با چادر نماز و آراسته از دیگر جلوه‌های این مراسم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این مراسم در گفت‌و‌گو با تسنیم، گفت: قابی که از حضور دانش‌آموزان دختر در جشن تکلیف در پشت من قرار دارد از زیباترین تصاویری است که انسان می‌تواند ببیند.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی عنوان کرد: از آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کردند تا بچه‌ها جشن تکلیف را در کنار یکدیگر تجربه کنند.از اقتضائاتی که مربوط به این جلسات هست استفاده شده و کادر مدارس و مجموعه افرادی که در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند تشکر می کنم.

محمد ساده دل، سرپرست ناحیه یک آموزش و پرورش همدان نیز در این مراسم، اظهار داشت: برنامه جشن تکلیف دختران در راستای برنامه‌های تربیتی وزارت آموزش و پرورش به همت معاونت پرورشی در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: در این مراسم 1310 دانش آموز دختر از 25 مدرسه از همدان در این مراسم حضور دارند، امیدواریم با برنامه‌های خاص تربیتی در حال اجرا بتوانیم نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی