Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در جلسه ستاد مبازره با سن گندم و شبکه مراقبت گفت: آفت سن گندم خطرناک است و می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیر از نظر کمی و یا کیفی به این محصول وارد نماید و محصول را از گردونه مصرف انسانی خارج کند.

وی تصریح کرد: مبارزه با این آفت یکی از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی بوده که در هیچ زمانی از سال روند مبارزه با این آفت تعطیل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: بعد از برداشت مزارع گندم ردپای سن در اماکن تابستان گذران مبارزه انجام می‌شود و بعد از آن ردپای سن تا ارتفاعات ۲۰۰۰ متری انجام و تا زمانی که مجددا به مزارع گندم ریزش می‌کند.

خوشخو افزود: اکیپ‌های کارشناسان جهاد کشاورزی روزانه از مزارع بازدید و در صورتی که به نرم مبارزه برسد مبارزه انجام می شود.

وی تصریح کرد: سال قبل با انجام برنامه ریزی مطلوب وحضور مستمر کارشناسان و همکاری بسیار خوب کشاورزان یکی از سال‌های طلایی مبارزه با آفت سن بود که گندم شهرستان پاک‌ترین گندم استان شناخته شد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: درصد سن زدگی نزدیک به صفر یعنی یک صدم درصد بود که تلاش می‌شود این درصد در سال جاری به صفر برسد.

امیری کارشناس مدیریت حفظ نباتات خراسان رضوی هم در این جلسه افزود: امسال هم به مانند سال گذشته تلاش‌ها انجام گیرد تا نتیجه‌ای بهتر حاصل شود.

وی با اشاره به وضعیت کانون‌های سن و اینکه شدت ریزش سن از چه زمانی در مزارع غلات شهرستان انجام می‌شود تصریح کرد:کارشناسان جهاد از مزارع جو حتما بازدید کند، زیرا که کشاورزان نسبت به مبارزه با سن در مزارع جو حساس نیستند و‌ باید آگاه شوند چرا که اولین ریزش‌ها در مزارع جو انجام می‌شود.

انتهای پیام//ز.ج
در سال جاری درصد سن زدگی گندم در تربت جام به صفر می‌رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو