Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:45:52 GMT

سلطانیه زنجان آماده پذیرای مسافران نوروزی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۸۴۳

سلطانیه زنجان آماده پذیرای مسافران نوروزی است

زنجان - ایرنا - فرماندار سلطانیه گفت: طبق برنامه ریزی ها پیش بینی می شود شمار گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی از آثار و جاذبه های تاریخی این شهرستان 20 درصد افزایش داشته باشد که تحقق این مهم چشم انداز بسیار خوبی را فرهم می کند.

حسین رحمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که نوروز سال گذشته و در بازه زمانی 25 اسفند 96 تا 18 فروردین سال جاری 100 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند که نسبت به سال ماقبل آن رشد نشان می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: قبل از آغاز تعطیلات نوروزی و با فعالیت ستاد تسهیلات سفر مصوباتی به دستگاه های متولی امر در شهرستان اعلام شد تا بیش از گذشته شهر تاریخی سلطانیه پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی باشد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون شهر سلطانیه و مجموعه آثار تاریخی برای ورود و بازدید گردشگران نوروزی فراهم شده و همزان با اولین روز بهار و با حضور مسولان شهرستانی از نخستین ورود مسافران شهر با هدیه ای استقبال خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر این اساس در ایام نوروز برای اسکان مسافران و گردشگران در شبانه رو اعم از واحدهای اقامتی ، بوم گردی و خوابگاهها 300 نفر در نظر گرفته شده که در مجموع پارسال نزدیک به سه هزار نفر اسکان یافتند.
فرماندار سلطانیه ادامه داد: باتوجه به ظرفیت های بالای سلطانیه و وجود چهار اثر مهم و تاریخی گنبد سلطانیه، ملاحسن کاشی، داشن کسن، چلبی اوغلی ساخت مجتمع رفاهی ، خدماتی و تفریحی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با اعتبار 15 میلیارد تومان کلنگ زنی شده که عملیات اجرایی آن از اوایل سال جدید آغاز می شود.
وی خاطر نشان کرد: این شهرستان از ورود سرمایه گذاران برای ساخت مکان های مختلف اقامتی از قبیل هتل نیز استقبال می کند که تحقق این امر به جذب بیشتر گردشگران و رونق اقتصادی این شهرستان منتهی می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلطانيه مسافران نوروزي تسهيلات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

به گزارش خبرآنلاین، معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران- گرگان را وادار به توقف کرد.

محسن سوخته‌سرایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود صبح امروز بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی بوس از بندرگز در حال جابجایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899022

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • پل تاریخی میربهاءالدین جان دوباره میگیرد
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف