Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرپ ناز چهارمین واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در کرمانشاه بود که به ثمن بخس واگذار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،واگذاری‌های پر حرف و حدیث سازمان خصوصی‌سازی این بار گریبان «کرپ‌ ناز» را گرفت؛ کارخانه‌ای به قدمت 20 سال که شناسنامه و هویت صنعت استان کرمانشاه را به نام خودش ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارخانجات نساجی کرپ ناز که یک برند برای کرمانشاه محسوب می‌شد در سالهای گذشته با مشکلاتی روبرو بود که موجب خروج حدود 200 نفر از این کارخانه شد و در سالهای اخیر با حدود نیمی از ظرفیت خود و 170 کارگر فعالیتش همچنان ادامه داشت.

شرکت کرپ ناز هرسین در سال 1375 در زمینی به مساحت 33/5 هکتار با زیربنای سایت کارخانه حدود 4/5 هکتار افتتاح و با ظرفیت اشتغال 450 نفر تنها واحد نساجی استان است.

این کارخانه در سال حمایت از کالای ایرانی مورد بازدیدهای متعددی از سوی مسئولان ارشد استان قرار گرفت و در حالی که همگی بر احیا و اجرای برنامه‌های توسعه‌ آن تاکید داشتند با دستور سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد.
ظاهرا کرپ ناز هم جزو همان دارایی هایی است که سازمان خصوصی سازی به ثمن بخس معامله کرد؛ بنا بر اظهارات موثق ارزش این کارخانه بالغ بر 125 میلیارد تومان است، اما تنها 20 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است؛ البته برآورد قیمتی اولیه 50 میلیارد تومان بوده که 30 میلیارد تومان را به منظور تعهدات این کارخانه کسر کرده‌اند که و 10 میلیارد تومان ابتدا پرداخت شده و 10 میلیارد تومان دیگر را با 15 درصد افزایش 3 ساله دیگر واگذار خواهند کرد.

مسئله اصلی تر این موضوع به کارگرانی برمی‌گردد که در آستانه سال جدید ترس و اضطراب جدا شدن از مجموعه‌ای که 20 سال است برای سرپا نگه داشتنش در بدترین شرایط کار کرده‌اند و در روزهای اخیر اعتراضاتی هم به این واگذاری داشتند.

دو شرط اهلیت خریدار و ارزش گذاری درست در واگذاری کرپ ناز صدق نمی کند

برای پیگیری این موضوع به سراغ هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه رفتیم که وی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: این کارخانه‌جات متعلق به بانک ملت است و هیات مدیره آن طی ماه‌های اخیر بازدیدی از این مجموعه داشته است؛ این کارخانه جزو اموال بانک است و بر اساس دستور سازمان خصوصی‌سازی موظف شده‌اند که آنرا واگذار کنند.

حاتمی تصریح کرد: ما با اصل خصوصی سازی موافق هستیم، اما دو شرط به عنوان شروط یک واگذاری بهینه مد نظر ماست که یکی اهلیت خریدار و دیگری توان مالی و ارزش‌گذاری درست کارخانه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه ادامه داد: زمانی که از این موضوع مطلع شدیم با بیگدلی، رییس هیات مدیره بانک ملت موضوع را مطرح کردیم که این دو شرط به احتمال زیاد در مورد خریدار صدق نمی‌کند.

وی بیان داشت: روز اول به محض اطلاع اعلام کردیم با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه آن وجود دارد، فعلا دست نگه دارید.
حاتمی در مورد ارزش‌گذاری کمتر از میزان واقعی این کارخانه‌جات هم گفت: به هرحال در مورد خصوصی سازی همواره نظراتی در مورد کم یا زیاد بودن ارزش گذاری وجود دارد، اما این هم کار کارشناسی شده سازمان خصوصی سازی و سیستم بانک است و ما طی نامه‌ای مخالفت خودمان را اعلام کردیم.

وی افزود: در این مورد نمی توانم قضاوتی کنم، اما شنیده ها و تحلیل اولیه ما این بود که ارزش گذاری پایین تر بوده است و اهلیت فرد اهمیت بیشتری دارد که وی سوابقی هم در این زمینه ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه تصریح کرد: البته کارخانه بسته نمی شود و حفظ و توسعه کارخانه برای ما اولویت دارد.

نظر رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه در مورد واگذاری کرپ ناز

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا ، رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه نیز به خبرنگار مرصاد گفت: این که واگذاری بسیار کمتر از ارزش واقعی انجام شده باشد این گونه نیست همچنین به منظور نظارت با رئیس بانک مربوطه نیز مکاتبه شده است.
وی افزود: بر اساس اصل 44 قانون اساسی دولت باید واحدهای تولیدی را واگذار کند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: این واگذاری تنها در کرمانشاه نیست بلکه در همه کشور وجود دارد.
به گفته رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه، تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی از سال 92 تا 97 در دستور صحن علنی مجلس است و پیش بینی می شود در هفته نخست برگزاری جلسات مجلس در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مراسم آئین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه مسئولان مربوطه، امروز قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید.

او ادامه داد: امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد. بعد از ۸ بار مزایده، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی، همسو با وزارت ورزش و جوانان با نگاهی همه جانبه با یک اراده کمتر از دو ماه، این واگذاری را به ثمر رساند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: گام اول واگذاری و مردمی سازی دو باشگاه در دولت سیزدهم انجام شد و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، شاید به این زودی دو باشگاه واگذار نمی‌شدند. یک کنسرسیوم نفتی شامل سهامداران هلدینگ خلیج فارس اعلام آمادگی برای مالکیت ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال کرد و در ادامه مالکیت این باشگاه را در اختیار گرفت. مشخصات قیمت و اقساط مربوطه قبلاً اعلام شده و به استحضار عموم خواهد رسید. خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و هاشمی وزیر ورزش و جوانان پیگیر لحظه به لحظه این انتقال بودند.

کد خبر 6087426

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است