Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@17:24:05 GMT

ترامپ:برزیل را متحدغیرعضو ناتومیکنم

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۴۸۰۷

دونالد ترامپ قصد دارد برزیل را به یکی از متحدان اصلی غیرناتو تبدیل کند و احتمال دارد این مساله مقدمه‌ای برای پیوستن این کشور آمریکای جنوبی به ناتو باشد. ناطقان: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اظهار کرد که قصد دارد وضعیت روابط میان آمریکا و برزیل را ارتقا دهد.

او در کنفرانسی خبری مشترک خود با ژایر بولسونارو، رییس جمهور برزیل اظهار کرد، برزیل را به "یک متحد اصلی غیر عضو در ناتو" تبدیل خواهد کرد و حتی ممکن است این کشور عضو ناتو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین تاکید کرد که برای پیوستن برزیل به ناتو ملزم خواهد بود که با "افراد زیادی" صحبت کند.

در حال حاضر تنها کشور آمریکای لاتین وابسته به ناتو، کلمبیا است که به یکی از "شرکای جهانی" این اتحاد تبدیل شده و ملزم به شرکت در اقدامات نظامی نیست.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ترامپ اظهار کرد، تبدیل برزیل به یکی از متحدان ناتو "امنیت و همکاری میان آمریکا و برزیل را به شدت ارتقا خواهد داد".

وی خطاب به بولسونارو اظهار کرد: ما مذاکره و گفت‌وگوی زیادی با هم خواهیم داشت و بر روی مشکلات و مسائل مربوط به دارایی‌های هر دو طرف کار خواهیم کرد. ما گام بزرگی برمی‌داریم. ما امروز دیدار بسیار خوبی داشتیم.

کره جنوبی، استرالیا، آرژانتین و کویت از جمله کشورهایی هستند که عنوان متحد اصلی غیرناتو را دارند. این عنوان خرید تسلیحات از آمریکا و همکاری در دیگر مسائل امنیتی با واشنگتن را برای این کشورها آسان‌تر می‌کند.

ترامپ پیش از این اظهار کرده است که از اقدامات برزیل برای پیوستن به سازمان توسعه و همکاری اقتصادی حمایت می‌کند. منبع: ایسنا برچسب ها: ترامپ ، متحد غیرعضو ناتو ، برزیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترامپ برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6089189

دیگر خبرها

  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است