Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه ۵۸ نظامی افغان را که در درگیری‌های اخیر در ولایت بادغیس به اسارت گرفته بود را پس از اخذ ضمانت عدم بازگشت به محل کار آزاد کرده است. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه طالبان جند روز پیش با حمله به شهرستان «بالامرغاب» در ولایت بادغیس ده‌ها نیروی امنیتی افغان را کشته و تعدادی را نیز زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 58 نفر از یک واحد نظامی نیز از سوی طالبان به اسارت گرفته شدند و نزدیک به 60 تن دیگر نیز موفق به فرار به مناطق مرزی ترکمنستان شدند که روز گذشته از طریق بندر «توغندی» دوباره به افغانستان برگشتند.

گریختن 140 نظامی افغان به خاک ترکمنستان در حمله طالبان اصرار روزنامه آمریکایی و انکار دولت افغانستان؛ چند نظامی توسط طالبان اسیر شدند؟

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در بیانیه اعلام کرد که این گروه بر اساس فرمان رهبری طالبان 58 نظامی افغان را که در درگیری‌های بادغیس اسیر شده بودند را آزاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد که این نیروها پس از اخذ ضمانت مبنی بر عدم بازگشت به میدان‌های جنگ و صفوف نیروهای امنیتی از سوی این گروه آزاد شدند.

رفتار طالبان با اسیران نیروهای امنیتی در مناطق مختلف متفاوت است. در برخی موارد نیروها زندانی، و یا اعدام می‌شوند اما غالباً این نیروها پس از اینکه اعلام کنند دیگر با طالبان وارد جنگ نمی‌شوند آزاد می‌شوند.

این در حالی است که طی سال‌های گذشته بارها رهبر طالبان به مناسبت‌های مختلف با اعلام عفو عمومی ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی افغان را آزاد کرده است.

آمار دقیقی از شمار اسرای نیروهای امنیتی افغان که از سوی طالبان به عنوان زندانی نگهداری می‌شوند وجود ندارد اما برخی از منابع خبری این شمار بیش از یک هزار نفر اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران