Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا ضمن تاکید بر «تفاوت‌های بنیادین» مواضع دو کشور در مورد ونزوئلا، به واشنگتن درباره توسل به گزینه نظامی هشدار داده است.

به گزارش «راشا تودی»، معاون وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در رم ایتالیا ضمن هشدار درباره توسل آمریکا به گزینه نظامی در ونزوئلا تأکید کرد که مسکو از منافع خود در ونزوئلا حفاظت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که فشارها و تهدیدهای واشنگتن علیه کاراکاس ادامه دارد، ریابکوف و «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا، طبق برنامه قبلی روز سه شنبه (دیروز) در رم ایتالیا با هم دیدار کردند.

معاون وزیر خارجه روسیه بعد از این دیدار، گفت: «ما قویا به طرف آمریکایی علیه هرگونه توسل به نیروی نظامی تأکید کردیم و این شامل هشدار ما علیه مداخله نظامی گسترده هم می‌شود، موضوعی که امکان تحقق آن را با توجه به نوع رفتار طرف آمریکایی در سال‌های اخیر، نمی‌توان رد کرد».

وی ادامه داد: «این موضوع درباره درگیری‌های با دامنه محدود از قبیل نفوذ به تمامیت ارضی ونزوئلا توسط عناصری که می‌توان آنها را شبه نظامیانی توصیف کرد که درصدد انجام اقدامات تحریک آمیز و دیگر اقدامات برای مداخله در امور این دولت مستقل انجام دهند».

ریابکوف با انتقاد از مواضع آمریکایی‌ها تصریح کرد: «چطور کسی می‌تواند دولت ونزوئلا را به خاطر سوءمدیریت محکوم کرد و همزمان این دولت را از دارایی‌های بزرگ آن محروم کرد؟ از بحران انسانی در ونزوئلا نباید برای مقاصد سیاسی سوءاستفاده کرد و باید تحریم‌ها علیه ونزوئلا برداشته شوند».

وی درباره رایزنی‌هایش با نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا افزود: «تفاوت‌ها (بین مواضع روسیه و آمریکا) بسیار زیاد است و در برخی جنبه‌ها از قبیل عدم به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس‌جمهور موقت، این تفاوت‌ها بنیادین است. طرف آمریکایی قادر به درک چرایی تاکید روسیه بر اینکه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا است، نبود و این موضوع باید محترم شناخته شود».

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: «من مطمئنم که با منطق و اراده سیاسی کافی این وضعیت قابل حل شدن است و آنچه که بیشتر از همه چیز مورد نیاز است، مذاکرات درون ونزوئلایی مبتنی بر قانون اساسی این کشور است».

دولت آمریکا از چند ماه پیش در تلاش برای تغییر دولت قانونی کاراکاس، «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» به رسمیت شناخته است. واشنگتن همزمان تحریم‌های گسترده‌ای را نیز علیه ونزوئلا وضع کرده و بارها نیز از احتمال اقدام نظامی علیه این کشور صحبت کرده است.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا چندی قبل به صراحت گفت واشنگتن از «دکترین مونرو» پیروی می‌کند. این دکترین که سابقه آن به دوران رقابت‌های استعماری قدرت‌های غربی بازمی‌گردد، تمام قاره آمریکا را به عنوان حوزه نفوذ ایالات متحده تعریف کرده است. واشنگتن به استناد به این دکترین، تلاش می‌کند دولت‌هایی همسو در قاره آمریکا روی کار بیاورد. بولتون ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه را «سه‌گانه شر» خوانده و به صراحت از تلاش آمریکا برای تغییر دولت در این کشورها صحبت کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود