Web Analytics Made Easy - Statcounter

دموکرات ها بی نهایت خوشحال هستند که «بتو اوروک»،نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا از تگزاس وارد حلقه انتخاباتی شده و شانس خود را برای ریاست جمهوری در آمریکا امتحان می کند.

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل:بسیاری از دموکرات ها بی نهایت خوشحال هستند که «بتو اوروک»،نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا از تگزاس وارد حلقه انتخاباتی شده و شانس خود را برای ریاست جمهوری در آمریکا امتحان می کند؛به ویژه اینکه او قرار است با «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری جنجالی آمریکا رقابت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که «بتو» در نوامبر گذشته نزدیک بود سناتور «تد کروز» را در انتخابلات مجلس سنا شکست بدهد،نامش در رسانه ها مطرح شد؛در حالی که به ندرت پیش می آید مطلبی در مورد این کاندیدای دموکرات بدون اشاره به کاریزمایی که او برای آمریکایی ها دارد،منتشر شود.

پایگاه خبری «وکس» درباره جذابیت های انتخاباتی «بتو» نوشته است: « او را به جلو رانده و پیش برده است.بتو با «اوباما» مقایسه شده و با «کندی » اشتباه گرفته می شود.»

پایگاه خبری «پولیتیکو» هم نوشته است که «بتو» جوان و کاریزماتیک است.

«گالف تودی» در گزارشی در این زمینه می نویسد:به راحتی می توان اشتیاق داشتن یک کاندیدای دارای جذابیت را فهمید.مردم به وجد می آیند و رای دهندگان به ویژه رای دهندگان جوان،هیجان زده می شوند؛بقیه ماجرا را همه می دانند،انتخابات برگزار می شود و مردم به کسی که می خواهند رای می دهند.

اما آیا کاریزما چیز خوبی است؟

پاسخ «جسیکا فلانیگان»، مشاور عمومي سابق در كميته امنيت داخلي مجلس نمايندگان و استاد فلسفه در دانشگاه «ریچموند» در این زمینه «منفی» است.

او در مقاله ای تفکر آمیز در سال 2013 میلادی با عنوان «کاریزما و استدلال اخلاقی» در این زمینه نوشت: «کیفیتی که دائم مورد ستایش قرار می گیرد از دیدگاه اخلاقی می تواند مشکل آفرین باشد.»

از نظر فلانیگان،حتی هیجان زده شدن مردم در مورد شخصیتی که دارای جذابیت هایی مانند قدرت بیان بسیار قوی مانند «بتو» هست نیز می تواند مشکل آفرین باشد.وقتی مردم نسبت به چنین شخصیتی هیجان زده می شوند تمایل دارند در برابر تصمیم های او سر تسلیم فرود بیاوند و منطق کمتری از خود نشان می دهند.

اما به گفته تحلیلگران،کاریزمای بتو در زمانی که او قرار است در مقابل «دونالد ترامپ» قرار بگیرد،بهترین ویژگی و امتیاز برای شکست او به شمار می آید.

دموکرات ها مدت هاست به دنبال کاندیدایی هستند که بتواند آرای مردمی را به راحتی جذب کرده و کار ترامپ را در انتخابات 2020 یکسره کند.

عملکرد خوب «بتو» به عنوان نماینده دموکرات تگزاس در مجلس نمایندگان،قدرت بیان،جوان و پر انرژی بودن او امیدهای زیادی را در دل دموکرات ها برای شانس بالای پیروزی انتخاباتی اش ایجاد کرده است.

همین که ورود «اورورک» موجب واکنش های تمسخر آمیز ترامپ شده،نشان دهنده نگرانی رئیس جمهوری آمریکا از شکست انتخاباتی در برابر این کاندیدای دموکرات 46 ساله است.

«سی ان ان» در گزارشی نوشت که پرزیدنت ترامپ،نماینده سابق تگزاس را به خاطر حرکات دست او هنگام اعلام نامزدی اش در انتخابات 2020 مسخره کرد.

همین یک واکنش می تواند نشان دهد که ترامپ از حضور چنین شخصیتی که می تواند با اقبال عمومی از سوی مردم آمریکا مواجه شود ترسیده است؛به ویژه در زمانی که وضعیت خودش به دلیل اتهاماتی که با آنها مواجه شده و تحقیقاتی که در مورد او در حال انجام است بسیار آسیب پذیر شده است.

پس باید منتظر بود و دید که آیا اوبامایی دیگر می تواند آرزوی ترامپ را برای 8 ساله کردن دوران ریاست جمهوری اش بر باد بدهد؟!

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان شبستان اعتکاف دیدار با مراجع ایام نوروز مراسم اعتکاف خبرگزاری سال نو اردبیل ترامپ انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»

دولت رئیس‌جمهور ایالات متحده با فشار مجدد از سوی دیگر دموکرات‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم تهاجم گسترده به رفح، شهری که تقریبا نیمی از ۲.۳ میلیون نفر ساکنان نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، مواجه است.

به گزارش ایسنا، ۵۷ نفر از ۲۱۲ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را امضا کردند که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا هر اقدام ممکنی را برای منصرف کردن کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمله همه‌جانبه به این شهر نزدیک مرز مصر انجام دهد.

در نامه این چهره‌های دموکرات آمریکا آمده است: «ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فورا از برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به کابینه اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که با تکیه بر قوانین کنونی است، استفاده کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.»

به گزارش رویترز، کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر در مورد این نامه که به رهبری نمایندگانی چون «پرامیلا جایاپال» و «مادلین دین» تدوین شده بود، پاسخ نداده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت هنوز طرحی برای حمله وعده داده شده رژیم صهیونیستی به رفح که از غیرنظامیان محافظت کند، ندیده است و تکرار کرد که واشنگتن نمی‌تواند بدون چنین طرحی از چنین حمله‌ای حمایت کند.

حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین، آن هم در سالی که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارد، فشار سیاسی مضاعفی بر دوش این رئیس‌جمهور دموکرات، به‌ویژه از سوی دموکرات‌های جوان وارد کرده است. این امر موجی از آرای اعتراضی «عدم تعهد» را در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها ایجاد کرد و همچنین موج اعتراضات طرفداران فلسطین را در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به راه انداخته است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح