Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم قاسمی دبیر انجمن تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی مطالبات زیادی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور دارند و جلسات بسیاری برای تسویه مطالباتشان با مسئولان ذیربط برگزار شده است.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته منابعی برای پرداخت معوقات دارو و تجهیزات پزشکی در مقاطع مختلفی در نظر گرفته شده است اما هنوز گزارشی مبنی بر تسویه معوقات شرکت‌های تجهیزات پزشکی تولید کننده به ما فرستاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن تجهیزات پزشکی افزود: نمی‌دانم که مشکل پرداخت مطالبات شرکت‌های تولیدی تجهیزات پزشکی در کدام مرحله رصد، پیگیری یا تزریق است اما به تازگی جلسه‌ای با نماینده بیمه سلامت برگزار شده است که بنا به گفته وی تمام معوقات شرکت‌های تجهیزات پزشکی کشور تا  آخر سال ۹۵ تسویه شده و این در حالی است که هیچ گزارشی مبنی بر پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی داخلی به ما ارسال نشده است.

ضرورت شفاف‌سازی روند پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی

قاسمی با اشاره به اینکه باید شفافیت لازم در پرداخت مطالبات شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی انجام شود، افزود: در حال حاضر پاسخ مساعدی از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی در مورد وصول مطالبات به ما ارسال نشده است؛ امیدوارم در راستای رفع مشکل نقدینگی هر چه سریعتر دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های علوم پزشکی بدهی خود را به شرکت‌های تجهیزات پزشکی پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: پرداخت مطالبات شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی از طریق اوراق مخالفت‌هایی را از سوی تولید کنندگان به همراه داشته است، زیرا آن‌ها معتقدند که این اوراق نمی‌تواند نقدینگی را برای خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق کارکنان فراهم کند.

۳ هزار میلیارد تومان؛  طلب شرکت‌های تولیدی تجهیزات پزشکی

دبیر انجمن تجهیزات پزشکی اظهار کرد: امروزه طلب شرکت‌های تجهیزات پزشکی بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان است و گزارشی مبنی بر اجرایی شدن متواتر این اوراق به انجمن ارسال نشده است.

قاسمی ادامه داد: پرداخت مطالبات به وسیله اوراق بهادار باعث کاهش ۳۰ درصدی ارزش آن می‌شود و بسیاری از تولید کنندگان برای تأمین مواد اولیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود مجبور هستند از بانک‌ها وام‌هایی با بهره بالا بگیرند.

وی گفت: من از تیم جدید وزارت بهداشت به دلیل همکاری با تولید کنندگان تجهیزات پزشکی تشکر می‌کنم و امیدوارم این تعامل هر روز بیشتر از گذشته انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران به ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال 1402 پرداخت و گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال 1402، بیش از 11 هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان تهران 246 دستگاه کِشنده توقیف شده در گمرک را تعیین تکلیف کرد؛ فرصت 5 روزه مالکان برای ترخیص

وی افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از 184 میلیارد تومان و میزان ردّ مال صورت گرفته نیز بیش از 843 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد