Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصرف مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات تازه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

آیا سرد بودن دست و پای نوزاد طبیعی است؟

سرد بودن دست و پای نوزاد معمولا طبیعی است و نشانه پایین بودن دمای محیط و احساس سرمای نوزاد نیست، دمای بدن نوزاد را از روی دست گذاشتن روی شکم او می‌توان متوجه شد، اگر سردی دست و پا همراه عرق کردن در این ناحیه‌ها است تا یک سالگی جای نگرانی ندارد؛ پس از این سن نوزاد از نظر کمبود ویتامین D و در موارد نادر تیروئید باید بررسی شود؛ البته تعریق ارثی نیز وجود دارد که اگر موروثی باشد جای نگرانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپ یا فنجان قاعدگی چیست؟

فنجان قاعدگی داخل واژن قرار می‌گیرد و می‌تواند خون قاعدگی را جمع آوری کند، استفاده از این کاپ‌ها یکی از راه‌های جمع آوری خون قاعدگی است که به جای نوار بهداشتی هم استفاده می‌شود، کاپ قاعدگی شبیه قیف کوچک و یا یک زنگوله است که جنس آن از پلاستیک است، این فنجان قاعدگی باید به درستی درون واژن قرار بگیرد تا از اطراف آن خون بیرون نریزد، این فنجان را باید هر ۱۲ ساعت یکبار به آرامی از داخل واژن بیرون بکشید و خون داخلش را خالی کنید و بشویید، یادتان باشد که دستهایتان را به خوبی بشویید.

آنژیوگرافی قلب به چه معناست؟

آنژیوگرافی قلب (رگ‌نگاری) روندی است که در آن از پرتو ایکس برای تصویربرداری و معاینه‌ رگ‌های خونی قلب استفاده می‌شود؛ به کمک آنژیوگرافی پزشک می‌تواند بفهمد که آیا چیزی جریان خون به قلب را مسدود کرده است یا خیر؛ آنژیوگرافی بخشی از اقداماتی است که با عنوان کاتترازیسیون قلب شناخته می‌شوند و خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را نشان می‌دهند.

برای پیشگیری از سرماخوردگی باید چه کارهایی انجام داد؟

برای پیشگیری از سرماخوردگی میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید؛ مصرف مقدار زیاد میوه‌ها و سبزیجات تازه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود، به چشم و بینی‌تان دست نزنید، دست‌زدن به بینی و چشم‌ها می‌تواند شما را زودتر بیمار می‌کند، زیرا آنها متداول‌ترین جا‌هایی هستند که میکروب‌ها از آن وارد بدن می‌شوند، دست‌های خود را ⁣ضدعفونی کنید، ⁣همیشه ژل ضدعفونی‌کننده یا دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده برپایه‌ الکل همراه خودتان داشته باشید و قبل از تماس دست با صورت یا دهانتان از آن استفاده کنید.

کودک چه زمانی می‌تواند قارچ مصرف کند؟

برخی از غذاها برای کودکان مضر است که نباید آنها را استفاده کنند، اما قارچ در فهرست غذا‌های خطرناک قرار نمی‌گیرد فقط باید بدانید که کودکتان به این خوراکی حساسیت دارد یا خیر،  قارچ در برخی از کودکان ممکن است آلرژی ایجاد کند، آلرژی به قارچ حدود ۳۰ دقیقه پس از مصرف آن بوجود می‌آید که شامل خارش، کهیر، تورم لب، زبان، گلو، سرگیجه و درد معده است، گاهی آلرژی به قارچ می‌تواند مشکلات تنفسی نیز ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

بخش آنژیوگرافی برای نخستین بار در منطقه دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان راه‌اندازی شد.

به گفته سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند مسئول مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسئول گفت: هدف از این اقدام بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون