Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌ جنوبی گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و اجرای طرح آرامش بهاری ۶۰ مبلغ بومی و اعزامی به امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعزام شدند.

حجت الاسلام «اسماعیل مختاری» در حاشیه اعزام مبلغان طرح آرامش بهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری در 55 امامزاده و بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود تا این اماکن مذهبی در فصل بهار، که زمانی برای ایرانگردی است ملجأ و مأمن مسافران نوروزی و مجاروان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان داشت: آرامش بهاری از 28 اسفند ماه شروع و تا 14 فرودین ماه ادامه خواهد داشت لذا رسالت سازمان اوقاف هم این است تا از این فرصت نهایت استفاده را برای تبیین و تبلیغ فرهنگ اسلامی ببرد.

 

وی با یادآوری اینکه در سازمان اوقاف معاونتی به نام تبلیغ وجود دارد که در تمام مراسمات دینی و مذهبی از طریق این معاونت اعزام مبلغ انجام می‌شود، تصریح کرد: رویکرد فعالیت مبلغین، انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان است و سعی شده در اجرای هر برنامه مفاهیم دینی و مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی به وسیله هنر به مخاطب انتقال داده شود.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به همکاری مبلغان در اجرای طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های معرفت، افزود: در مجموع 60 مبلغ اعزامی از قم و مشهد و مبلغان بومی در این طرح مشارکت دارند که هرکدام متخصص چندرسانه‌ای، مشاور خانواده، مشاور ازدواج، مشاور مذهبی، مشاور تربیت فرزند و یا مشاور حفظ قرآن هستند.

 

وی تبلیغ نوین را یکی از راه‌‌های جذب حداکثری جوانان به دین و مفاهیم دینی دانست و تبیین کرد: وظیفه طلاب مبلغ به خاطر جنگ رسانه ای که در حال حاضر کشور با آن در حال مقابله است به مراتب خطیرتر و مهم‌تر از قبل شده است لذا طلاب و روحانیون باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه خدمات اوقاف در زمینه موقوفات و بقاع متبرکه گسترده است از مبلغین خواست نسبت به تشویق مردم برای مشارکت در امر ساخت و ساز امامزادگان تبلیغ کنند و گفت: مبلغین در این ایام نسبت به وقف و اثرات و خدمات آن و همچنین تبیین احکام وقف نیز اهتمام ورزند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان شبستان دیدار با مراجع ایام نوروز اعتکاف مراسم اعتکاف عید نوروز مراجع خبرگزاری طرح آرامش بهاری اعزام مبلغ بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز باران، با طراوت بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ بارش‌های وسط فصل بهار، طراوتی دلچسب به طبیعت بخشید. هرچند برخی محور‌های مواصلاتی روستایی برای ساعاتی قطع شد، بازگشایی آنها در کنار خوشحالی کشاورزان، این روز بهاری را به یادماندنی کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از فردا جوی پایدار و افزایش شش تا هشت درجه ای را برای استان پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز