Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یکی از مقاطع درخشان در مسیر آزادی‌خواهی و مقاومت ملی مردم ایران در برابر استعمار، بدون تردید مبارزه برای ملی کردن صنعت نفت است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «بهرام قاسمی» به مناسبت ۲۹ اسفند و سالروز ملی شدن صنعت نفت گفت: «ملت بزرگ ایران، همواره در مبارزه با استعمار و استکبار در منطقه و حتی جهان، پیشتاز و ثابت‌قدم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانیان هرگز استقلال، غرور و عزت ملی خود را با عافیت‌طلبی معامله نکرده‌اند».

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه افزود: «در منش، فرهنگ و اخلاق و زندگی سیاسی و اجتماعی ایرانیان، استقلال و عزت جایگاه ویژه‌ای داشته است و دارد؛ وجود سرداران مبارز و مقاوم در برابر تهاجم نیرو‌های خارجی در مناطق مختلف کشور، از جنوب و رئیس‌علی دلواری تا سرداران آذربایجان و سردار جنگل، که همه بیرق مقابله با کسانی که چشم طمع به این آب و خاک داشته‌اند را بر دوش گرفتند و جان خود را فدا کردند، شاهدانی افتخارآمیز بر این مدعا هستند؛ که تمام ایرانیان به آن‌ها می‌بالند».

قاسمی تصریح کرد: «جنبش آزادی‌خواهی و مقاومت ملی مردم ایران در برابر استعمار، مسیری صعب، طولانی و پر فراز و نشیب را از دوران قاجار تا انقلاب اسلامی تجربه کرده است. یکی از این مقاطع درخشان و پر افتخار، بدون تردید مبارزه سترگ برای ملی کردن صنعت نفت است».

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه تأکید کرد: «رمز پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت، بی‌تردید درایت، پایمردی و غیرت ملی رهبران آن و همچنین حمایت مردمی و اجماع فراگیر نخبگان سیاسی بود؛ گرچه برخی از آرمان‌های این جنبش با کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت ملی و منافع مردم، با دخالت، همراهی و نقش مستقیم آمریکا و قدرت‌هایی که منافع خود را در ملی شدن صنعت نفت از دست رفته دیدند، منکوب و دوره‌ای از فترت و اختناق در کشور حکم‌فرما شد، اما آرمان‌های آزادی‌خواهی، دستیابی به استقلال همه‌جانبه و جلوگیری از خروج و چپاول سرمایه‌های ملی ازسوی بیگانگان و کمپانی‌های چند ملیتی سرانجام و با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست».

وی اظهارکرد: در سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران، یاد و خاطره دکتر محمد مصدق، همراهان صدیق وی و تمام مبارزان و شهدای راه پر افتخار استقلال، آزادی و عزت ایران عزیز را گرامی می‌داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاسمی ملی کردن صنعت نفت آزادی خواهی ملت ایران حمایت مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !

به گزارش همشهری آنلاین، برای این مسابقه، نزدیک به ۳۰ هزار بلیت در سامانه بلیت فروشی در دسترس علاقه‌مندان به فوتبال قرار گرفت که جایگاه بانوان به مانند تمام بازی‌هایی که در استادیوم آزادی برگزار می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش رفت.

ظرفیت روبروی جایگاه نیز عصر امروز به پایان رسید، با این حال نیمی از بلیت‌های در نظر گرفته شده برای این مسابقه، یعنی حدود ۱۶ هزار بلیت هنوز در دسترس است و به فروش نرفته است یعنی نیمی از بلیت‌های در نظر گرفته شده برای بازی استقلال به فروش نرفته است.

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی از هواداران تیمش درخواست کرد که با لباس، شال و کلاه آبی به استادیوم آمده و تیم مورد علاقه‌شان را تشویق کنند.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس و حدود ۵۰ هزار نفر از علاقه مندان به این تیم برای دیدار با سپاهان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده بودند، بازیکنان استقلال نیز امیدوارند که هواداران این تیم در بازی فردا راهی ورزشگاه شوند.

کد خبر 849517 منبع: ورزش سه برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • استقلال ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شد/ جریمه نقدی صنعت نفت و ملوان
  • استقلال ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شد
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • استقلال – ذوب‌آهن؛ نبرد صدرنشینان در آزادی!
  • انرژی‌ای که رامین در نقش جهان هم نیاز دارد (عکس)
  • آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !
  • نصف بلیت‌های بازی استقلال فروش نرفته است
  • رصدخانه مراغه؛ نگینی درخشان در تاریخ نجوم ایران
  • شماره هفت استقلال در آزادی، بال و پر می‌گیرد