Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به بغداد گفت که سفر مقامات آمریکایی به بغداد در مرحله کنونی پاسخی به نشست سه جانبه تهران-بغداد- دمشق وهمچنین سفر رئیس جمهور ایران به بغداد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمد البلداوی، نماینده ائتلاف الفتح عراق در پارلمان این کشور در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم در پاسخ به سوالی در رابطه با سفر احتمالی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به بغداد گفت: ما تاکنون خبری در رابطه با سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق نشنیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سفر مقامات آمریکایی به بغداد در مرحله کنونی پاسخی به نشست سه جانبه تهران-بغداد- دمشق در سطح رؤسای ستادهای مشترک ارتش در سوریه و همچنین پاسخی به سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به بغداد خواهد بود.

البلداوی گفت: اگر این سفرها در چارچوب تفاهمات و به طور رسمی که به سود دو کشور است باشد، ما هیچ مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت، مشکل ما دخالت در امور عراق است، ما با دیگر کشور براساس احترام به حاکمیت آنها و در چارچوب دیپلماتیک رفتار می‌کنیم و دخالت در امور داخلی عراق از سوی آمریکا و یا هر کشور دیگری را نمی‌پذیریم.

این نماینده عراقی ادامه داد: بغداد هیچگاه جزئی از لابی آمریکا علیه ایران نخواهد شد و دولت و پارلمان ما به روشنی اعلام کردند که عراق قطبی است که محورها به دور آن می‌چرخند و هیچ گاه به این محورها نخواهد پیوست.

بر اساس این گزارش، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک سفر منطقه‌ای امروز (چهارشنبه) وارد کویت شد. وی قرار است به لبنان و سرزمین اشغالی نیز سفر کند.

پمپئو اعلام کرده است که در این سفرش به خاورمیانه بر روی مساله خطرات جمهوری اسلامی ایران و نیروهای وابسته به آن در منطقه تمرکز خواهد کرد.

این پایگاه خبری عراقی در پایان نوشت که مقامات آمریکایی معمولاً سفرهای خود به عراق را علنی نمی‌کنند اما غالباً سفرهای منطقه‌ای انها عراق را نیز شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گذشته در رأس یک هیأت عالی رتبه نظامی وارد دمشق شد و در اجلاسیه سه جانبه رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای ایران، عراق و سوریه شرکت کرد.

ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکارهای ایجاد ثبات و تأمین امنیت منطقه محورهای این نشست بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری های دو طرف افزود:   برای حل مسائل امنیتی منطقه ای و بین المللی ، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب اسیا،  حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین  بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد