Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@13:44:21 GMT

قیمت سیب زمینی و پیاز هفته آینده کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۸۴۶

قیمت سیب زمینی و پیاز هفته آینده کاهش می یابد

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، حسین اصغری مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت : بارندگی روز ها ی اخیر در استان های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب زمین و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می شود طی هفته اینده و با از سر گیری برداشت و حمل قیمت ها متعادل و کاهش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : متاسفانه هر ساله در ایا م نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تاثیر منفی بربازارعرضه محصولات سبزی و سیفی که عمدتا فساد پذر هستند بر جای می گذارد.

 

وی گفت : میزان تولید سیب زمینی در کشور 5 میلیون در سال هست همچنین تولید پیاز به 2/2 میلیون تن ، گوجه فرنگی 6میلیون تن و خیار 3 میلیون در سال می رسد که نسبت به سال گذشته رشد یافته است.

 

اصغری با اشاره با اینکه در تولید محصولات سبزی و سیفی هیچگونه مشکلی وجود نداشته خاطر نشان ساخت: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استانهای عمدتا جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، فارس ، هرمزگان ، خوزستان ، جنوب کرما ن، ایلام ، کرمانشاه و گلستان نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوبی تامین می شود وی گفت : افزایش صادرات محصولات سبزی و سیفی و نیز ورود کشور های متقاضی جدید از جمله مسایلی است که باید برای مدیریت ان ساز کار مناسب و ویژه ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.

فارس

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوروز سیب زمینی پیاز قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: از اواخر وقت امشب پنجشنبه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته می‌شود و اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: طی دو روز گذشته وزش باد شدید در استان ایلام باعث آسیب به سازه‌های سبک و درختان شد.

وی افزود: با کاهش شدت وزش باد در روزهای آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: فردا هوا در سطح استان صاف تا کمی ابری و در بعضی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود و در اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

کد خبر 747767

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش قیمت شاهین در بازار
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی