Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@12:40:26 GMT

ایران به استعفای رئیس‌جمهور قزاقستان واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۵۲۱

ایران به استعفای رئیس‌جمهور قزاقستان واکنش نشان داد

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به استعفای رئیس جمهور قزاقستان گفت: آقای نظربایف سیاستمداری برجسته، تأثیرگذار و هوشمند در جمهوری قزاقستان است و در دوران ریاست جمهوری ایشان روابط ایران و قزاقستان، همواره روابطی دوستانه و رو به رشدی بوده است؛ تغییر و تحولات کنونی در جمهوری قزاقستان و انتقال قدرت، در چارچوب قانون اساسی این کشور صورت گرفته ولذا ما از آن حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: به آقای قاسم ژومارت توکایف که پس از کناره گیری جناب آقای نظربایف و تا انتخابات بعدی، عهده دار وظایف و اختیارات ریاست جمهوری قزاقستان خواهند بود، نیز تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم و اطمینان داریم که دوستی و برادری بین دو ملت و دو کشور ایران و قزاقستان همچون گذشته ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ضمن تبریک فرارسیدن نوروز به دولت و ملت قزاقستان افزود: مردم قزاقستان هم همانند بسیاری از کشور‌های های منطقه، نوروز را جشن می‌گیرند و نوروز بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم این کشور نیز هست ولذا، هم زمانی تصمیم آقای نظربایف با عید نوروز، که آغاز تغییر و دگرگونی در جهان طبیعت است، را به فال نیک می‌گیرم و برای ملت و دولت قزاقستان سعادت، صلح و رفاه هر چه بیشتر آرزو می‌کنم.

به گزارش فارس، «نور سلطان نظربایف» رئیس‌جمهور قزاقستان اخیرا از سمت خود استعفا کرد.

وی اولین رئیس‌جمهور قزاقستان بود که از ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ (۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۹) تا امروز در این سمت باقی مانده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قاسمی وزارت خارجه استعفا نظربایف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی بسیج برای مقابله با بی حجابی مخالفت امام جمعه کرج با پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم»

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است