Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@17:13:17 GMT

واکنش ایران به تحولات اخیر در قزاقستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۵۷۴

واکنش ایران به تحولات اخیر در قزاقستان

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به استعفای رئیس جمهور قزاقستان، گفت: آقای «نظربایف» سیاستمداری برجسته، تأثیرگذار و هوشمند در جمهوری قزاقستان است و در دوران ریاست جمهوری ایشان روابط ایران و قزاقستان، همواره روابطی دوستانه و رو به رشدی بوده است؛ تغییر و تحولات کنونی در جمهوری قزاقستان و انتقال قدرت، در چهارچوب قانون اساسی این کشور صورت گرفته و لذا ما از آن حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به آقای «قاسم ژومارت توکایف» که پس از کناره گیری جناب آقای نظربایف و تا انتخابات بعدی، عهده دار وظایف و اختیارات ریاست جمهوری قزاقستان خواهند بود، نیز تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم و اطمینان داریم که دوستی و برادری میان دو ملت و دو کشور ایران و قزاقستان همچون گذشته ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ضمن تبریک فرارسیدن نوروز به دولت و ملت قزاقستان گفت: مردم قزاقستان هم همانند بسیاری از کشورهای های منطقه، نوروز را جشن می‌گیرند و نوروز بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم این کشور نیز هست ولذا، هم زمانی تصمیم آقای نظربایف با عید نوروز، که آغاز تغییر و دگرگونی در جهان طبیعت است، را به فال نیک می‌گیرم و برای ملت و دولت قزاقستان سعادت، صلح و رفاه هر چه بیشتر آرزو می‌کنم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران دولت قانون اساسی قزاقستان وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد

امیر اسماعیلی بوکسور جوان و خوش آتیه ارومیه‌ای مقتدرانه قهرمان بوکس جوانان آسیا در کشور قزاقستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا در کشور قزاقستان در حال برگزاری است.

در رقابت‌های امروز امیر اسماعیلی بوکسور جوان و خوش آتیه ارومیه‌ای توانست با غلبه بر حریفان مقتدرانه عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.

اسماعیلی در وزن +۹۲ که با ناک اوت کردن نماینده کشور هندوستان به فینال رسیده بود، به مصاف شهزاد پولوونوف از کشور ازبکستان رفت و توانست در سه راند پیاپی و با ضربات سهمگین خود حریف خود را از پیش رو برداشته و قهرمان جوانان آسیا شده و مدال طلا این رقابت‌ها برای تیم اعزامی کشورمان کسب کند.

به گزارش ایمنا، مسابقات بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از هشتم تا هجدهم اردیبهشت در قزاقستان در حال برگزاری است.

کد خبر 751221

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • سخت شدن کار مهاجران تاجیک در قزاقستان
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • ببینید | اولین واکنش آزمون به شایعات اخیر؛ سردار به ایران می‌آید؟
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است