Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مریم آق آتابای افزود: برپایی چهار نوروزگاه در این شهرستان پیش بینی و برای راه اندازی آن‌ها پیش از آغاز سال نو برنامه ریزی شده بود که بارش سنگین باران و آبگرفتگی مکان‌هایی که برای برپایی نوروزگاه تدارک دیده شده بود، برپایی آن‌ها را به تاخیر انداخته است.

وی افزود: پارک الغدیر در ورودی شهر گنبد، سالن المپیک و مجموعه سوارکاری گنبد و نیز شهر مرزی اینچه برون از جمله مکان‌های در نظر گرفته شده برای برپایی نوروزگاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس افزود: با توجه آبگرفتگی محوطه پارک الغدیر در ورودی شهر گنبد و لزوم پاکسازی آن، نوروزگاه این پارک در نیمه دوم هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

آق آتابای با اشاره به اولویت امدادرسانی به مناطقی از شهر گنبد که تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته اند، گفت: با توجه به این مسئله، شهرداری گنبدکاووس برای آماده سازی پارک الغدیر گنبد ظرف چند روز آینده قول مساعد داده است.

وی افزود: نوروزگاه مجموعه سوارکاری در روز‌های نهم و یازدهم فروردین برگزار و برای برپایی نوروزگاه شهر اینچه برون نیز با توجه مشکلات پیش آمده در منطقه، در اولین فرصت که دیرتر از روز‌های انتهایی هفته آبنده نخواهد بود، اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن المپیک گنبد برای برپایی نوروزگاه روستایی از سوی دهیاران پیش بینی شده بود، گفت: با وجود مشکلات پیش آمده برای روستاییان و نیز آبگرفتگی شدید محوطه سالن المپیک، تلاش می‌شود این نوروزگاه نیز در اولین فرصت برپا شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس تصریح کرد: تمامی برنامه‌های پیش بینی شده در نوروزگاه‌ها از جمله برنامه‌های موسیقی آیینی و سنتی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی و غذا‌های سنتی و نیز مسابقه پخت آش سنتی، کشتی ترکمنی و سوارکاری پیشکسوتان به مورد اجرای گذشته می‌شود.

وی افزود: فضاسازی شهر برای ایام نوروزی از جمله سفره هفت سین، نصب بنر‌های مختلف و تهیه و توزیع بروشور‌ها وتراکت‌های معرفی شهرستان نیز تحت تاثیر سیلاب پیش آمده، در موعد مقرر به اجرا در نیامده است.

وی به بازدید امروز (چهارشنبه) مدیر کل میراث فرهنگی استان از گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: در این بازدید بر فضاسازی و پاکسازی محوطه برج قابوس، تخلیه آبگرفتگی موزه فرش و آماده کردن آن برای بازدید گردشگران و نیز آماده سازی شهر تاریخی جرجان تاکید شد که امور مربوط به آن‌ها در حال انجام است.

بارندگی شدید که از یکشنبه شب گذشته آغاز و به مدت ۴۸ ساعت ادامه داشت باعث طغیان رودخانه‌های چهل چای و گرگانرود در دو سوی جنوبی و شمالی شهر گنبدکاووس شد و آبگرفتگی و بروز سیلاب در بخش‌هایی از این شهر را به دنبال داشت.

انتهای پیام/ز

برنامه‌های نوروزی گنبدکاووس تحت تاثیر سیلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 98 جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس

پویان نوروزی و محمد متین عباسی از شهرستان قیروکارزین، ماهان ظهرابی از شیراز و اسماعیل خرم‌دل از شهرستان جهرم، چهار بوکسور رده نونهالان استات فارس هستند که با نظر کمیته فنی به دومین مرحله از اردوی نونهالان کشور به میزبانی استان البرز دعوت شدند.

محمدرضا محمودی، رئیس هیأت بوکس استان فارس به عنوان سرپرست تیم ملی نونهالان و یاسر نوروزی از استان فارس نیز به‌عنوان مربی در این اردو حضور دارند.

مرحله دوم اردوی تیم ملی بوکس نونهالان از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

رقابت‌های آسیایی سال ۲۰۲۴ در رده نونهالان، شهریورماه سال جاری در در شهر ابوظبی امارات متحده عربی برگزار خواهد شد و تیم ملی نونهالان ایران یکی از تیم‌های شرکت کننده در این رقابت است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • ۵۶۳ برنامه هفته هلال احمر در مازندران اجرا می شود
  • برپایی جشنی با حضور ۴۰۰ دختر نوجوان اصفهانی
  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • حزب‌الله: گنبد آهنین را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • (تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری