Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@10:33:13 GMT

پمپئو:امنیت سایبری همکاری آتی آمریکا با کویت است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۶۹۴

پمپئو:امنیت سایبری همکاری آتی آمریکا با کویت است

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا، کویت را شریک قوی در قبال امنیت منطقه ای نامید و گفت: امنیت سایبری محور همکاری های آتی دو کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مایک پمپئو روز چهارشنبه در سومین نشست گفت و گوهای استراتژیک کویت-آمریکا که در کویت برگزار شد، افزود: در ادامه سخنرانی اخیر من در قاهره و ورشو، تکرار می کنم ایالات متحده به دنبال تلاش های جدید نیرومند از همه کشورهای منطقه برای رسیدگی به چالش های امنیتی در زمان ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این چالش ها شامل مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده می شود. کویت یک شریک قوی در قبال این هدف است و توافق هایی که امروز امضا می کنیم تعهدات کویت را تایید می کند. ما هم خوشحال هستیم که همکاری ما برای افزایش امنیت سایبری رو به رشد است و یکی از ویژگی های اصلی برای هماهنگی های آتی باقی خواهد ماند.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: شرکا و متحدان قوی، کلید غلبه بر چالش هایی است که در مورد آن صحبت کردم و ایالات متحده واقعا از تلاش های فوق العاده امیر کویت در ایجاد تسهیل قطعنامه ای برای اختلافات شورای همکاری خلیج (فارس) قدردانی می کند.
پمپئو تاکید کرد: همه ما برای رسیدن به اهداف کامل استراتژیک در خاورمیانه به یک شورای همکاری خلیج (فارس) یکپارچه نیاز داریم. در ماه ژانویه ما در مسقط نشستی با حضور سران اقتصادی و انرژی متحدانمان برگزار کردیم و در ماه گذشته، در واشنگتن درباره ارکان سیاسی و امنیتی این اتحاد صحبت کردیم.
وی همکاری آمریکا با کویت را برای چشم انداز 2035 این کشور کمک خواهد کرد و ادامه داد: ما هیجان زده هستیم تا به توافق برسیم که نوآوری، کارآفرینی و توسعه تجارت کوچک در کویت را ارتقا دهد. بسیار خوشحال هستیم که به زودی اولین شورای کسب و کار ایالات متحده-کویت با میزبانی اتاق بازرگانی ما در واشنگتن خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا تحصیل پنج نسل کویتی در کشورش را یکی از قویترین حلقه های اتصال دو کشور نامید و اضافه کرد: ما به دانشجویان کویت خوشامد می گوییم. ما می دانیم که آنها دانش و مهارت های خود را برای کمک به توسعه کویت به کار می گیرند و همچنین روابط میان دو کشور را بهبود می بخشد.
پمپئو یادآور شد: امروز دولت های ما بیانیه ای درباره همکاری های فرهنگی امضا خواهند کرد. این ارتباطات بین آمریکایی ها و کویتی ها را ترویج می دهد و همکاری میان موسسات فرهنگی در ایالات متحده و کویت را تسهیل می کند.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كويت آمريكا امنيت سايبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا با کدام تسلیحات لیزری به جنگ پهپادها می‌رود؟
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • هشدار رویترز به سازمان ملل درباره یک رای گیری ؛ ممکن است آمریکا بودجه سازمان را قطع کند...
  • رویترز: ممکن است آمریکا بودجه سازمان ملل را به خاطر فلسطین قطع کند
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند