Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@23:09:48 GMT

افزایش ۱۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۷۱۷

افزایش ۱۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث

شورای‌عالی بیمه، نرخ حق بیمه پایه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ برای همه وسایل نقلیه را ۱۵ درصد بیش از نرخ‌های مورد عمل سال ۱۳۹۷ تعیین کرد.

در اجرای ماده (۳) «آیین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن» مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۹۶موضوع ماده (۱۸) «قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه - مصوب سال ۱۳۹۵»، شورای عالی بیمه ششم اسفند ماه جدول نرخ حق بیمه ها را برای سال ۱۳۹۸ اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا، با توجه به اعلام مبلغ ریالی دیه برای سال ۱۳۹۸ از سوی قوه قضاییه که ۱۶.۹ افزایش در مبلغ ریالی دیه است و نیز افزایش ۱۵ درصدی نرخ حق بیمه رشته شخص ثالث به موجب مصوبه شورای عالی بیمه، همه شرکت های بیمه موظفند بیمه نامه های شخص ثالثی را که تاریخ شروع پوشش آنها از اول فروردین ۱۳۹۸ و پس از آن است، با تعهدات بدنی سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (معادل دیه ماه های حرام) و تعهدات مالی حداقل ۹۰ میلیون ریال صادر کنند.
شرکت های بیمه و نمایندگان آنها مکلفند جدول مذکور را در معرض دید متقاضیان قرار دهند؛ نحوه اعمال انواع تخفیف ها و اضافه نرخ های حق بیمه مربوط به بیمه شخص ثالث، براساس ضوابط مندرج در آیین نامه اجرایی ماده (۱۸) قانون فوق الذکر و با رعایت بخشنامه های بیمه مرکزی ایران است.
بر اساس ماده (۳) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و آیین نامه های اجرایی آن، شرکت های بیمه مکلفند بیمه نامه های حوادث راننده ای را که تاریخ شروع پوشش آنها از ابتدای فروردین ۹۸ و پس از آن می باشد، با تعهدات حداقل ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و با نرخ ها و ضوابط مقرر در آیین نامه مذکور صادر کنند و در صورت تقاضای بیمه گذاران، مبلغ تعهدات بیمه نامه های حوادث راننده صادره قبلی را با اخذ حق بیمه مربوط تا مبلغ مذکور افزایش دهند.
همچنین با توجه به اینکه در قانون بیمه شخص ثالث، جبران کسری پوشش بیمه نامه شخص ثالث در بخش تعهدات بدنی که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه باشد، برعهده صندوق تامین خسارت های بدنی قرار گرفته است، بنابراین اخذ الحاقیه افزایش تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث برای همه بیمه نامه های صادره قبلی، منتفی است.
بر این اساس در صورتی که بیمه گذاران برای جبران خسارت های مالی تقاضای افزایش تعهدات مالی را داشته باشند، شرکت های بیمه مکلفند با اخذ حق بیمه مربوط، نسبت به صدور الحاقیه افزایش تعهدات مالی بیمه شخص ثالث اقدام کنند.
گفتنی است؛ اوایل اسفند ماه، قوه قضاییه نرخ دیه را برای سال آینده حدود ۱۶.۹ درصد افزایش داد و اکنون نیز شرکت های بیمه ۱۵ درصد دیگر به نرخ بیمه نامه های شخص ثالث می افزایند؛ بنابراین نرخ بیمه نامه های شخص ثالث در سال ۹۸ حدود ۳۲ درصد افزایش می یابد.
این در حالی است که شرکت های بیمه به دلیل افزایش نیافتن نرخ بیمه نامه ها در سال های گذشته خواهان افزایش حداقل ۳۰ درصدی آن در شورای عالی بیمه بودند تا این رشته برای شرکت ها زیانده نشود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی