Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ویژه برنامه نوروزی شبکه پنج درباره حذف کنکور اظهار کرد: کنکور گاهی افراط و تفریط دارد و در چند رشته و دانشگاه تعداد متقاضیان چندین برابر است، تا زمانی که این پدیده تداوم دارد و افرادی متقاضی هستند با هم رقابت کنند، کتکور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحثی که دوستان در وزارت علوم دنبال می کند این است که کنکور آثار ضد تربیتی دارد و نباید آن را وارد کنند، اکنون دانش آموزان در کلاس دهم یا هفتم خودشان را برای رقابت در سال های بعد آماده می کنند و در این ۶ سال عمر آنها تباه می شود، اگر بحث اینکه کنکور برای تربیت مخرب بوده، از این منظر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق در وزارت علوم در رشته محل هایی که تعداد زیاد نیست کار حذف اتفاق افتاد البته گاهی به این نحوه حذف انتقاد می کنند؛ اکنون یکی از موضوعاتی که برای تکالیف نوروزی دنبال می کنیم نوشتن خاطره نویسی در ایام نوروز است.

بطحایی ادامه داد: دانش آموزان در تعلیم و تربیت جدید باید صحبت کردن را یاد بگیرند و نگران آینده نباشند، خوب ببینند و با طبیعت آشنا شوند، در واقع این آموزه‌ها بچه‌ها را برای زندگی فردا آماده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش پیشرفته در دوره آموزش عمومی دانش آموزان را با این مسیر آموزش می دهند، اظهار کرد: در ۹ سال اول آموزش و پرورش کمتر دانش آموزان  را مجبور می کنند فرمول ها را حفظ کنند چرا که هنوز بچه ها به تفکر انتزاعی نرسیده اند اما دانش آموزان باید بیاموزند چگونه با مشکلات مواجهه منطقی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دنیای امروز با ۲۰ سال قبل تفاوت دارد و اگر همان روش های قدیمی را بیاوریم دانش آموزانی ناکارآمد خواهند بود، اکنون یک کودک ۲-۳ ساله کار با تلفن همراه را بلد است بنابراین آموزش و پرورش باید خود را با شرایط تطبیق دهد.

بطحایی درباره استیضاح گفت: جریان استیضاح برای من یا هر وزیر دیگری ممکن است اتفاق بیفتد و در نتیجه نظر نمایندگان مهم  است.

وی ادامه داد: تا زمانی که موانعی لذت یادگیری بجه ها را می گیرد تا زمانی که باشم با آن مقابله می کنم، مدرسه باید محیط نشاط باشد و بچه ها صبح ها برای آمدن به مدرسه باید مشتاق باشند.

درحال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگیان اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو