Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@06:33:17 GMT

آب و برق 40 روستا در گلستان همچنان قطع است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۳۵۵

به گزارش فارس از گرگان، سیدمناف هاشمی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص آخرین وضعیت سیل در استان، اظهار کرد: جاده خوش‌ییلاق و توسکستان با سختی و تلاش باز شده، اما تردد در آن با احتیاط کامل امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص محور خوش‌ییلاق، مسیر از سمت شاهرود به آزادشهر باز شده و تا فردا تلاش می‌کنیم که تردد به صورت دوطرفه امکان‌پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان تصریح کرد: جاده توسکستان برفی است و با وجود نمک‌پاشی‌های انجام شده، تردد به کندی صورت می‌گیرد و تقاضا داریم مردم عزیز در صورت غیرضرور بودن سفر از انجام سفر در این مسیر خودداری کنند.

هاشمی با اشاره به تداوم برق و آب شرب روستاهای منطقه خوش‌ییلاق و توسکستان، گفت: از مجموع 200 روستایی که بر اثر حادثه سیل در استان دچار قطع برق شده بودند، همچنان برق حدود 40 روستا قطع است اما برق سایر روستاها وصل شده و در تلاش هستیم برق دیگر روستاها نیز وصل شود.

وی تاکید کرد: 190 روستا بر اثر سیل دچار مشکل آب شرب بوده که هنوز نزدیک به 40 روستا مشکل آب شرب دارند و با تانکر به آنجا آبرسانی می‌شود، اما مشکل آب شرب دیگر روستاها حل شده است.

وضعیت گاز در استان مطلوب است

استاندار گلستان تصریح کرد: وضعت گاز در سطح استان مطلوب است اما نکته مهم و قابل توجه این است مشکل جدی ما در کلاله، مینودشت و گنبدکاووس رفع شده و خطری را احساس نمی‌کنیم اما آب‌‌هایی که از «گرگانرود»، «نرماب» و «چهل‌چای» در حرکت است تا پنج ساعت آینده به سد «وشمگیر» خواهد رسید و احتمال خطر را برای روستاییان داشته باشد.

هاشمی گفت: نزدیک به 40 لودر، بیل مکانیکی و بلدوزر در منطقه مستقر کرده‌ایم و در تلاش هستیم چند نقطه را بشکافیم تا حجم آب راحت‌تر قبل از آنکه به مسیر وشمگیر برسد از طریق کانال‌ها پخش شود.

وی تاکید کرد: رودخانه این مسیر 150 متر مکعب در ثانیه گنجایش حرکت آب دارد اما آبی که از بالا دست به صورت روان‌آب به این نقطه می‌رسد حدود 400 متر مکعب است.

استاندار گلستان بیان کرد: تا حدود 24 ساعت آینده باید این مراقبت را داشته باشیم که برای مردم مشکلی بوجود نیاید و پیش‌بینی می‌کنیم پس از این 24 ساعت شرایط بهتر و عادی‌تر خواهد شد.

هاشمی در خصوص جبران خسارت‌های وارد شده به مردم گفت: رقمی را که دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان مازندران در نظر گرفته برای گلستان هم در نظر خواهد گرفت و به طور قطع جبران خسارت‌هایی که در نظر گرفته شده پس از ابلاغ مصوبه اجرایی خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم سکه همچنان در صدر تقاضا

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!
  • (ویدئو) دبی همچنان غرق در آب
  • دبی پر زرق و برق، همچنان غرق در آب + فیلم
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • فیلم/ دبی همچنان در زیر آب
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند