Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری شاگرد مغازه‌ای که به شیوه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز میلیونی از حساب ده‌ها نفر از شهروندان کرده بود، خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: مدتی قبل یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که بدون اطلاعش حدود چهل میلیون تومان از حسابش برداشت شده است که بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه درحین رسیدگی به این پرونده چندین مورد شکایت مشابه دیگر نیز به پلیس فتا ارجاع شد، افزود: تیمی ویژه رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار داد و مأموران در تحقیقات خود متوجه شدند که تمامی برداشت‌ها طی یک هفته انجام شده است.
کاظمی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی اطلاعات مربوط به برداشت کننده از حساب به دست آمد، اظهارکرد: مأموران با اخذ مجوز از مقام قضائی برای دستگیری این فرد وارد عمل شده و در عملیاتی متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در بازجویی از متهم مشخص شد که وی تحت عنوان شاگرد مغازه و صندوقدار در چند مغازه در محدوده‌های سعادت آباد، پاسداران و … مشغول به کار شده و طی این مدت به شیوه اسکیمر اقدام به کپی کردن اطلاعات و مشخصات کارت‌های بانکی مشتریان این مغازه‌ها کرده و هنگام خرید نیز رمز کارت مشتریان را از آنان پرسیده و یادداشت کرده است.
وی با بیان اینکه پس از حدود سه ماه، این فرد با اطلاعات و رمز کارت‌های بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از کارت‌ها کرده است، گفت: تا کنون بیش از ۳۵ مالباخته از سوی پلیس فتا شناسایی شده‌اند که تحقیقات برای یافتن دیگر شکات نیز ادامه دارد.
کاظمی درباره مبلغ برداشت شده از کارت‌های بانکی نیز اظهارکرد: این فرد از هریک از کارت‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برداشت کرده است.
به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، متهم که فاقد سابقه کیفری است، پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
وی با اشاره به شیوه اسکیمر خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هنگام خرید با کارت بانکی حتماً شخصاً رمز بانکی خود را وارد کنند و از بیان آن خودداری کنند، ضمن اینکه رمز کارت بانکی خود را در فواصل زمانی کوتاه مدت تغییر دهند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مغازه های شمال تهران شاگرد مغازه حساب مشتریان سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ زارعی گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مشخص شد، شخصی با ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: به گفته شاکیان پرونده، شخصی به عنوان خریدار وارد مغازه شده و پس از انتخاب کالا و دریافت شماره کارت برای واریز پول، با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌کرد و در ادامه مالباخته در بررسی حساب بانکی خود متوجه می‌شد هیچ‌گونه وجهی به حساب او واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان تأکید کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند که با هماهنگی قضایی وی را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ زارعی افزود: متهم پس از دستگیری با مشاهده مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و پرونده او برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

او با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فعال‌سازی پیامک حساب بانکی خود اقدام کنند، توصیه کرد: کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و تنها به رسید‌های پرداخت ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان تصریح کرد: پلیس فتا به شکل شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت