Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@03:01:56 GMT

بودجه کشورهای اروپایی صرف چه اموری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۸۵۹

بیشترین سهم مخارج از بودجه کشورهای اروپایی مربوط به هزینه‌های حمایتی اجتماعی و هزینه‌های بهداشت و درمان است. آفتاب‌‌نیوز : تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۴۵.۸ درصد از حجم تولیدات ناخالص داخلی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا صرف مخارج دولتی شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۲ کاهشی ۳.۱ درصدی یافته است. در بین مخارج دولتی، هزینه‌های حمایتی اجتماعی بیشترین سهم را داشته است و ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد از کل تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا صرف آن شده است.
به گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا، پس از این بخش، هزینه‌های مربوط به بهداشت و درمان با ۷ درصد، خدمات عمومی دولتی با ۵.۸ درصد، آموزش با ۴.۶ درصد، امور اقتصادی با ۴ درصد، امنیت عمومی با ۱.۷ درصد، مسائل دفاعی با ۱.۳ درصد، فرهنگ با ۱.۱ درصد، حمایت از محیط زیست با ۰.۸ درصد و مسکن با ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی قرار دارند.
مخارج حمایتی اجتماعی در فنلاند بیش‌تر از هر کشور دیگری بوده به گونه‌ای که ۲۴.۹ درصد از تولیدات ناخالص داخلی این کشور به این موضوع تخصیص داده شده است. پس از فنلاند، فرانسه، دانمارک، ایتالیا و اتریش همگی از جمله کشورهایی بوده‌اند که بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را به این حمایت‌ها تخصیص داده‌اند.
از سوی دیگر ایرلند با تخصیص ۹.۵ درصد تولید ناخالص داخلی خود به هزینه‌های حمایتی اجتماعی، کمترین نسبت را دربین کشورهای عضو داشته است و پس از این کشور، لیتوانی، مالت، لتونی، رومانی و جمهوری چک قرار دارند.
بیشترین بودجه بخش سلامت مربوط به دانمارک با ۸.۴ درصد از تولیدات ناخالص داخلی است و پس از این کشور، اتریش با ۸.۲ درصد و فرانسه با ۸ درصد قرار دارند. بیشترین مخارج دولتی مربوط به یونان با ۸.۳ درصد و ایتالیا با ۸.۲ درصد است.
لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بودجه کشورهای اروپایی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

جام جم آنلاین اصفهان؛ نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور به پشتوانه اعتماد مشتریان خود توانست بیشترین درصد رشد منابع را در سال ۱۴۰۲ ثبت کند.

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۷۴ همت رسیده است. این در حالی است که منابع این بانک در پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۶ همت بود و بانک موفق شده در سال ۱۴۰۲ منابع خود را حدود ۷۶ درصد افزایش دهد.

این درصد رشد منابع بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، این دستاورد را کسب کرده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی