Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:48:23 GMT

شروع دوباره یک «امید» برای محقق کردن رویای ۴۳ ساله

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۲۹۰

شروع دوباره یک «امید» برای محقق کردن رویای ۴۳ ساله

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: آخرین بار که فوتبال ایران در المپیک حضور پیدا کرد خبری از بازیکنان «امید» نبود. مردانی تیم ملی ایران را تشکیل می‌دادند که حالا جزو بزرگان و پیشکسوتان این رشته هستند و به عنوان تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال شرکت کردند.

ناصر حجازی، منصور رشیدی، اسکندریان، ذوالفقارنسب، قلیچ خانی، قاسمپور، پروین، عبداللهی، نورایی، روشن، خورشیدی، نایب آقا، مظلومی، میرفخرایی، جهانی و عزیزی مردانی بودند که ترکیب آخرین تیم ملی ایران در المپیک را تشکیل می‌دادند و هدایت شأن بر عهده حشمت مهاجرانی بود که برابر کوبا یک بر صفر برنده شدند و برابر لهستان و شوروی ۳ بر ۲ و ۲ بر یک شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند تصمیم گرفته شد از سال ۱۹۹۲ حضور بازیکنان زیر ۲۳ سال به عنوان تیم امید جایگزین تیم‌های بزرگسالان شود، اما تیم ایران بعد از سومین حضوری که در المپیک داشت دیگر نتوانست یکی از سهمیه‌های ایران در این رویداد بزرگ باشد.

۴۳ سال از آن حضور می‌گذرد و حالا تیم امید دیگری شکل گرفته و علاقمندان به فوتبال امیدوارند این بار طلسم شکسته شود. تیمی که هدایت آن برعهده زلاتکو کرانچار است و حمید استیلی یکی از مردان ماندگار فوتبال ایران به عنوان مدیر فنی فعالیت می‌کند.

مشکلی که در همه سالهای گذشته برای تیم امید وجود داشت این بار هم به دغدغه اصلی کرانچار و مردانش تبدیل شده است. خوب تدارک ندیدن و نداشتن بازی‌های تدارکاتی جزو ضعف‌های بزرگ و دلایل بوده که اجازه نداده است تیم ایران بیش از چهار دهه رنگ حضور در المپیک را نبیند.

این بار هم اما مثل همه «شروع» های گذشته امید به تیم امید برای صعود به المپیک زیاد است و از این تیم به عنوان یکی از بهترین تیم‌های تمام دوران یاد می‌شود. اما کار سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. ایران حریفانی دارد که سرمایه گذاری خوبی روی فوتبال کرده اند و در همه رده‌ها بهترین تیم‌ها را درست کرده اند.

فدراسیون فوتبال از مدتها پیش تیم امید را تشکیل داده و برای آماده سازی اش در حد توان کمک کرده است اما به نظر می‌رسد این حمایت‌ها هم کافی نیست. حتی حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در تمرین روزهای پایانی سال هم نمی‌تواند دلیلی برای تضمین صعود باشد.

بازی‌های گروه سوم مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا از روز دوم فروردین ماه با حضور تیم‌های فوتبال امید ایران، عراق، یمن و ترکمنستان به میزبانی تهران برگزار خواهد شد که برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

دوم فروردین ۱۳۹۸
عراق - یمن ساعت ۱۵:۴۵
ایران - ترکمنستان ۱۸:۴۵

چهارم فروردین
ترکمنستان - عراق ۱۵:۴۵
ایران - یمن ۱۸:۴۵

ششم فروردین
ترکمنستان - یمن ۱۵:۴۵
ایران - عراق ۱۸:۴۵

تیم فوتبال امید ایران در صورت صدرنشینی به طور مستقیم راهی مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ خواهد شد و اگر نتواند تیم اول باشد باید در انتظار تعیین تکلیف بهترین تیم‌های دوم باشد تا شانس حضور در این مرحله را پیدا کند.

کد خبر 4571857

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم فوتبال امید ایران المپیک 2020 توکیو زلاتکو کرانچار حمید استیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 

به گزارش قدس آنلاین، منصور برزگر در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس بیان کرد: من در تمرینات کشتی نیستم اما بر اساس آنچه که از طریق تلویزیون مشاهده می‌کنم باید مقداری روی نفس‌ها و استقامتشان کار کنند. امیدواریم که در المپیک انتظارات مردم را برآورده کنند چون ملت ایران از کشتی توقع مدال دارند. اینکه بگویند پایم درد می‌کند، دستم درد می‌کند، آماده نیستم، مردم کاری ندارند و آنها مدال می‌خواهند. 

برزگر در مورد حذف تیلور از حضور در المپیک پاریس گفت: به هر حال تیلور سن به هر حال سن تیلور بالا رفته بود این فردی هم که توانسته او را شکست داده ما هیچ اطلاعاتی از او نداریم. خوشحالیم که تیلور در آمریکا حذف شد البته نباید فکر کنیم که در این وضع خالی شده است چون فردی که اکنون به جای تیلور به المپیک می‌آید همه را شکست داده و حتی تیلور را هم شکست داده است. باید فیلم‌های کشتی این کشتی‌گیر جدید را آنالیز کنند. نمی‌دانم تصمیم کمیته فنی چگونه است و قرار است چه کسی در این وضع به المپیک برود اما اگر قرار است حسن یزدانی به المپیک برود امیدوارم که مدال طلا بگیرد و کشتی ایران صاحب دو طلا شود. 

او در پاسخ به این پرسش که حذف تیلور به حسن یزدانی کمکی هم می‌کند؟ تصریح کرد: صد در صد از لحاظ روحی تاثیر زیادی دارد چون تیلور برای حسن یزدانی تبدیل به لولو شده بود. و با توجه به مسائل مطرح شده در رسانه‌ها نیز از لحاظ روحی روی او تاثیر می‌گذاشت. 

برزگر در مورد اینکه به نظر می‌رسید کادر فنی ایران خیلی خوب تیلور را آنالیز نکرده بودند چون الان یک کشتی گیر آمریکایی اومد او را به راحتی شکست داد، تاکید کرد: من باید یه انتقاد کلی داشته باشم کشورهایی مانند ژاپن، روسیه و آمریکا بسیار خوب کار می‌کنند زمانی که کشتی ها برگزار می‌شود یک تیم از آنها در بالای سالن حضور دارند و فقط فیلم می‌گیرند. من هم موافقم که ما می‌توانستیم تیلور را راحت شکست دهیم به شرطی که روی آن کار می‌کردیم و آنالیز انجام می‌دادیم. الان آنالیزور ما چه کسی است و چه زمانی دیدید که کشتی به مسابقات برود و یک تیم آنالیزور نیز همراه آنها حضور داشته باشد. آیا افرادی که اثرگذار هستند همراه تیم کشتی به مسابقات می‌روند؟ 

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی