Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@04:14:09 GMT

مرسدس بنز CLA 45 را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۸۰۰

مرسدس بنز CLA 45 را بشناسید

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، خودروی CLA 45 در سال 2013 توسط شرکت آلمانی مرسدس بنز معرفی سپس در سال 2014 وارد بازار خودرو شد. این سدان متوسط به سبب چهره ی خشن و اسپورتش مورد توجه خریداران جوان تر قرار می گیرد . ظاهر CLA 45 نکات مشابهی با برادر بزرگتر خود CLS دارد، البته طبق بررسی های ما در بازار جهانی CLS هم ازلحاظ ابعاد بزرگتر بوده و از طرفی هم قیمت این خودرو فاصله قابل توجهی با CLA 45 دارد به همین علت شاید هدف خودروساز آلمانی ارائه ی یک سدان متوسط با یک پیشرانه مجهز به توربو شارژ و ظاهری خشن در راستای جذب مخاطبان جوان تر خود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرسدس بنز CLA 45 را در نسخه ی AMG و MEC Design به بازار عرضه می کند ابتدا به سراغ طراحی خارجی این خودرو اشاره خواهیم کرد مرسدس بنز CLA 45 در نمای جلو با چراغ های خشن، جلو پنجره ی پنج ضلعی و نسبتا بزرگ که لوگوی بنز وسط قرار گرفته مواجه هستیم همچنین کمپانی آلمانی به منظور ارائه ی نمایی اسپورت خطوطی برآمده روی کاپوت در نظر گرفته است.

مرسدس در نمای جانبی این خودرو باز هم از خطوطی مورب در قسمت بالای زیر دستگیره در و دیگری در بخش پایین درب ها طراحی کرده است این امر تا حدی موجب شده تا بدنه ی این خودرو قدری عضلانی به نظر برسد تا شما صرفا با یک سدان متوسط شهری لوکس مواجه نباشید.

طراحی داخلی این خودرو معرف یک خودروی لوکس آلمانی است CLA 45 در قسمت کنسول میانی از یک نمایشگر 7 اینچی بهره برده و کانال های تهویه مطبوع با همان شکل دایره ای مختص به مرسدس بنز در پایین این صفحه نمایش قرار گرفته است.

فرمان هیدرولیکی این خودرو مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم تلسکوپی بوده همچنین کنترل سیستم صوتی بر روی آن قرار گرفته است.

صندلی برقی راننده با سه عدد حافظه تنظیمات ، صندلی های جلو اسپرت با قابلیت تنظیم بالش های پهلویی و پشت سری های یکپارچه مسابقه ای ، صندلی برقی سرنشین جلو با سه عدد حافظه تنظیمات ، صندلی های عقب تاشونده با نسبت 60 : 40 با تکیه گاه آرنج تاشونده و قابلیت دسترسی به صندوق عقب ، جالیوانی جلو و عقب ، روکش ها و تودوزی چرمی ، ( گرم کن صندلی های جلو ، تودوزی MB - Tex / DINAMICA با کوک های درشت قرمز رنگ به صورت سفارشی ) از جمله تجهیزات و ویژگی صندلی های این خودرو است.

حجم پیشرانه ی مرسدس بنز CLA 45 معادل 1991 سی سی دارای توربوشارژ است این خودرو از 4 سیلندر 16 سوپاپه برخوردار است 375 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 475 نیوتن متری در 2250 الی 5000 دور در دقیقه نیرویی است که توسط موتور این خودرو تولید می شود مرسدس بنز CLA 45 برای انتقال قدرت به چرخ ها از یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 2 کلاچه که قابلیت تعویض دستی آن توسط شیفتر های پشت فرمان، بهره می برد این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد همچنین حداکثر سرعت CLA 45 حدود 250 کیلومتر در ساعت است مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر در ترافیک شهری 9.2 لیتر، در خارج از شهر 5.6 و به صورت ترکیبی 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

CLA 45 مجهز به 7 ایربگ، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، سیستم تعلیق قابلیت تنظیم در 4 حالت کامفورت، اسپورت، اسپورت پلاس، ریس، سیستم ایموبلایزر، سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید key less starter، دارای قفل مرکزی با کلید برق است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو رونمایی کرد. بر اساس این به‌روزرسانی، موقعیت مکانی کاربر با مجوزی که برای دسترسی به لوکیشن خود به اپلیکیشن می‌دهد به صورت خودکار توسط مکان‌یاب تشخیص داده می‌شود تا برای درخواست خودرو تنها به انتخاب مقصد سفر روی نقشه نیاز باشد.

به گفته تپسی قابلیت فوق در راستای هدف‌ همیشگی‌اش یعنی ساده‌سازی هرچه بیشتر سفر برای مسافران طراحی شده و به کاربران امکان صرفه‌جویی در زمان را می‌دهد. این شرکت اعلام کرده که طبق آخرین به‌روزرسانی، مبدا مشخص‌شده با هدف سنجش صحت مکان‌یابی، همچنان نیازمند تایید از سمت کاربران است، اما به‌زودی این مرحله از درخواست نیز به کلی حذف خواهد شد. به این ترتیب افراد سریع‌تر به صفحه پیش‌نمایش می‌رسند تا هزینه سفر را دریافت کنند. تپسی پیش از این، قابلیت تشخیص لوکیشن‌های پرتکرار مبدا و مقصد به کمک هوش مصنوعی را به خدمات خود اضافه کرده بود که با استقبال مسافران مواجه شد.

مصطفی قلی‌زاده معاون رشد تپسی در رابطه با این خدمت جدید گفت: هدف اصلی ما از این طرح، راحتی هر چه بیشتر کاربران تپسی است. خوشحالیم که تعداد زیادی از مسافران ما در مرحله آزمایشی، بدون تغییر مبدا پیشنهادی اپلیکیشن، درخواست سفر خود را ثبت کرده‌اند. آخرین به‌روزرسانی قابلیت «تشخیص خودکار مبدا» دقت ۸۰ درصدی دارد و هم‌اکنون برای همه کاربران در دسترس است.

قلی‌زاده در رابطه با چالش‌های طراحی این قابلیت افزود: خطای احتمالی در تشخیص موقعیت اولیه کاربر به عوامل مختلفی وابسته است که اغلب از حیطه اختیارات ما خارج است. قدیمی بودن یا مشکل نرم‌افزاری تلفن همراه، اختلالات شبکه، استفاده از فیلترشکن و شکست سیگنال‌های ارسالی GPS از این موارد هستند. با این حال تمام توان خود را برای پیدا کردن راهکار و رفع مشکل با استفاده از هوش مصنوعی معطوف کردیم. با همه این تدابیر، در شرایط بروز اختلال یا زمانی که کاربر قصد درخواست سفر از مبدا دیگر را داشته باشد، امکان ویرایش لوکیشن اولیه به صورت دستی وجود دارد.

گفتنی است برای تشخیص موقعیت مکانی توسط اپلیکیشن، باید GPS تلفن همراه روشن باشد. قابلیت جدید تپسی از ابتدای زمستان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی برای نسخه تحت وب در دسترس بود، در حالی که همه افراد از جمله کاربران سیستم عامل اندروید هم‌اکنون می‌توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود از آن استفاده کنند.

کد خبر 6087300

دیگر خبرها

  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • خودروی سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی