Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@18:59:17 GMT

تخلف اروپا برای تأخیر در راه‌اندازی اینستکس

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۱۰۴۶

تخلف اروپا برای تأخیر در راه‌اندازی اینستکس

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است که اروپایی‌ها به دلیل تأخیر در راه‌اندازی "اینستکس" تخلف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سیدقاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به روند فعالیت اقدامات اروپایی‌ها در چارچوب ساز و کار مالی "اینستکس"، گفت: متأسفانه اروپایی‌ها در اجرای تعهدات‌شان در چارچوب برجام نتوانسته‌اند استقلال خود را حفظ کنند و مرعوب آمریکایی‌ها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اروپا در اجرای برجام و ایجاد کانال مالی "اینستکس" کارنامه قابل قبولی ندارد، اظهار داشت: اروپایی‌ها به دلیل تعلل در راه‌اندازی "اینستکس" تخلف کرده‌اند که ایران می‌تواند از آنها به مراجع بین‌المللی شکایت کند و این حق محفوظ است، اما معتقدم در شرایط فعلی چنین کاری جایز نیست.

بیشتر بخوانید:

آمریکا بار دیگر همکاران اقتصادی ایران را تهدید کرد سفیر روسیه: به موفقیت اینستکس خوشبین نیستم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها در راه‌اندازی و اجرایی کردن کانال مالی "اینستکس" نمی‌توانند شرط و شروط تعیین کنند، افزود: تصویب شدن و یا تصویب نشدن FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام ارتباطی به اروپایی‌ها و هیچ کشور دیگری ندارد؛ جمهوری اسلامی ایران براساس منافع خودش تصمیم می‌گیرد.

جاسمی، ایجاد کانال مالی "اینستکس" را آزمونی برای اروپایی‌ها در قبال زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها دانست و گفت: امیدواریم اروپایی‌ها تصمیم عاقلانه‌ای در اجرایی کردن اینستکس اتخاذ کنند و بتوانند از منافع مشترک با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها بهره ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی "اینستکس" هیچ ارتباطی به موضوع افزایش و یا حتی کاهش قیمت ارز در کشور ندارد و اینها مسائلی است که برای فشار به ارکان داخلی کشور مطرح می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی اروپا اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا
  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!