Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:36:11 GMT

وحدت و همدلی رمز عبور از مشکلات است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۱۰۶۳

وحدت و همدلی رمز عبور از مشکلات است

اراک - ایرنا - استانداری مرکزی گفت: مردم تلاش کنند روحیه همدلی و وحدت خود را در سال جدید افزایش دهند زیرا این مهم بزرگترین گره ها را باز و مشکلات را راهگشایی می کند.

سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت به شهروندان استان مرکزی در نقاط مختلف شهری و روستایی افزود: عید نوروز امسال مزین با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) است که نوید بخش سالی نیکو است و امید است یکی از بهترین سال ها برای تک تک ملت ایران رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سال 97 با اتفاقات زیادی همراه بود، تحریم ها از سوی دشمنان انقلاب اسلامی شدت بیشتری گرفت که هدف از این تحریم ها تنها مردم و ملت ایران بود.
استاندار مرکزی ادامه داد: برگشت و شدت این تحریم ها مشکلات، دردسرها و زحماتی را برای مردم ایجاد کرد که از جمله آن افزایش تورم، برخی گرانی ها و کاهش ارزش پول ملی بود.
آقازاده اظهار داشت: دشمنان با این اقدام قصد داشتند مردم ایران را به زانو درآورند اما در سال 97 و در ایام الله دهه فجر مردم ایران در مناسبت های مختلف این دهه حضور پرشور و دشمن شکنی داشتند و نشان دادند که هر چقدر تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود، مردم هوشیار تر و هوشمند تر اقدام می کنند.
وی عنوان کرد: در ایام الله دهه فجر پارسال طرح های قابل توجه ای در استان مرکزی به بهره برداری رسید و حضور مردم در مناسبت های مختلف این دهه نشان دهنده اهمیت دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم بود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در دهه پنجم عمر بابرکت خود قرار دارد و در گام دوم انقلاب همه تلاش ها بر این است که دستاوردهای کسب شده 40 سال گذشته حفظ و ارتقا یابد و شرایط برای نسل جوان بر اساس بیانیه رهبر گام دوم رهبر معظم انقلاب آماده شود.
آقازاده تصریح کرد: سال 97 با وجود مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی پر از موفقیت های خوب برای مردم استان مرکزی بود و در این سال با تلاش مردم، بخش خصوصی و تولید کنندگان نرخ بیکاری استان حدود یک و نیم درصد نسبت به مشابه قبل کاهش یافت.
وی گفت: استان مرکزی در زمینه کاهش نرخ بیکاری مقام دوم را در کشور داشت و این پیروزی بزرگی بود که در کنار فشار اقتصادی و تحریم ها به دست آمد.
استاندار مرکزی افزود: این استان با 6 و 9 صدم درصد یکی از استان های موفق در کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته بود.
آقازاده یادآور شد: پارسال با تلاش و همکاری تولید کنندگان و صادرکنندگان استان مرکزی آمار بی سابقه و غیرقابل تصوری در زمینه صادرات غیرنفتی رخ داد که موجب شد صادرات این بخش برای نخستین بار به یک میلیارد دلار افزایش یابد و امید است این رشد در سال جدید بیشتر شود.
وی عنوان کرد: پرداخت 12 هزار و 830 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، یکی دیگر از اقدام های ارزنده سال گذشته در استان مرکزی بود که به یک هزار و 560 واحد تولیدی این استان پرداخت شد.
استاندار مرکزی ادامه داد: 2 هزار و 800 واحد تولیدی در استان مرکزی وجود دارد که پارسال بیش از نیمی از این واحدها از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند.
وی گفت: ایجاد بیش از 10 هزار شغل پایدار در استان مرکزی و پرداخت حدود سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از دیگر اقدام های ارزنده در سال گذشته است.
استاندار مرکزی ادامه داد: پارسال در راستای کاهش آلودگی هوای اراک نیز قدم های بزرگی برداشته شد و در این سال تمام دیگ های آلوده کننده شرکت ایرالکو با تلاش این شرکت، مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای، گروه های مردم نهاد و حافظان محیط زیست جمع آوری و دیگ های جدید به چرخه تولید وارد شد.
آقازاده تصریح کرد: اقدام های موثر در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک موجب شد تا تعداد روزهای آلوده به نسبت سال 96 حدود 30 درصد کاهش یابد.
وی گفت: این سیاست در سال 98 در کارگروه های تخصصی و با بهره گیری از کمک های مردم و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی با جدیت بیشتری دنبال می شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: ایجاد خانه های جوان در استان مرکزی از دیگر اقدام های خوب سال گذشته بود که این ابتدا در اراک شکل گرفت و ایجاد آن در سال جدید از سایر شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.
آقازاده اظهار داشت: تفاهم نامه ای در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی در خصوص ایجاد 100 زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی و چند منظوره در روستاهای بزرگ این استان منعقد شده است که بر اساس این تفاهم نامه زمین رایگان از طرف استانداری در اخیتار اجرا کنندگان طرح قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: اجرای این طرح نیازمند 250 میلیارد ریال اعتبار است که مقرر شده 150 میلیارد ریال آن توسط استان مرکزی و 100 میلیارد ریال توسط وزارت ورزش و جوانان تامین شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مناسبت ها نوروز استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • راهکارهای کاهش استرس
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد