Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به «رونق تولید» به عنوان شعار سال 1398 پویایی اقتصاد و برنامه ریزی برای توسعه کشور را بیمه می کند.

غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شعار سال 98 علاوه بر خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی زمینه ساز پویایی و توسعه بخش صنعت و تولید کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شعار سال 98 به عنوان «رونق تولید» مسیر را برای تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان مشخص کرد، یادآور شد: ملت ایران با سرافرازی سال 97 را به پایان رساند و با وحدت غیرقابل وصف در سال 98 جهش خوبی در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.
کاتب اضافه کرد: رفع مشکلات زیرساختی برای رونق تولید و توسعه کشور باید مدنظر مسئولان باشد و مهم ترین راهکار برای ایجاد اشتغال در ایران توجه به تولید است.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به بخش صنعت و تولید کشور بسیار ارزشمند است و مردم و مسئولان با جان و دل برای تحقق منویات ایشان تلاش کنند.
وی تصریح کرد: عزت و سربلندی ایران با تکیه بر توان داخلی دوچندان می شود و توجه به اقتصاد مقاومتی تحریم های استکبار جهانی را بی اثر می کند.
کاتب گفت: ملت ایران به دلیل افزایش قیمت ارز و کالا، سال بسیار سختی را پشت سرگذاشتند، اما با وجود مشکلات، مردم با اقتدار و همدلی مضاعف در سال 98 برای آبادانی میهن تلاش می کنند.
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی در سال 97 به دنبال نابودی پایه های اقتصادی کشور بود که با درایت رهبر معظم انقلاب و تلاش مسئولان این کینه توزی ها خنثی و بی اثر شد.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب سال 1398 را به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شعار سال رونق توليد پويايي صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»