Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس 115 یزد گفت: نیروهای 54 پایگاه اورژانس استان با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات تا پایان روز 16 فروردین‌ماه 1398 آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

دکتر احمد دهقان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین پایگاه هوایی استان در این ایام فعال است و در ورودی شهر یزد پایگاه سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از شهروندان و مسافران نوروزی خواست مسائل ایمنی در حین سفر و قوانین راهنمایی و رانندگی را برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی رعایت کنند.
رئیس سازمان اورژانس 115 یزد اظهار کرد: تلفن 115 به‌صورت شبانه‌روز آماده پاسخگویی و رسیدگی به سؤالات مردم و مسافران است.
وی ادامه داد: در هر 30 تا 50 کیلومتر جاده‌های اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است.
همچنین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد دیروز چهارشنبه گفته بود که فعالیت 22 ایستگاه نوروزی پلیس برای ارائه خدمات فرهنگی و افزایش سطح ارتقای امنیت اجتماعی مسافران و میهمانان نوروزی در مبادی ورودی اصلی استان آغاز شد و فعالیت‌ها تا پایان روز 13 فروردین 1398 ادامه دارد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: در این ایستگاه‌ها 40 هزار برگ هشدارهای پلیسی، نقشه استان و نشریه آموزشی توزیع می‌شود.
به گفته وی تلفن 110 به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مسافران است تا مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و در صورت نیاز عملیاتی می‌شود.
به اظهار مزیدی، همکاری مردم با پلیس نقش مهمی در کاهش حوادث و پیشگیری از مشکل و آسیب‌های اجتماعی دارد.
همچنین رئیس پلیس‌راه استان یزد دیروز به ایرنا گفته بود: برای رفاه حال مسافران نوروزی تردد موتورسیکلت و خودروهای سنگین به‌جز کامیون‌های سوخت‌رسانی در روزهای اول، چهارم و 13، 15 و 16 فروردین‌ماه 1398 در جاده یزد به شهرستان طبس از توابع خراسان جنوبی ممنوع است.
سرهنگ مسعود قانعی علت اتخاذ این تصمیم را وجود ترافیک بالای خودروها در این مسیر در ایام یادشده برای پیشگیری از حوادث احتمالی ذکر کرد.
جاده یادشده نقش مؤثری در برقراری ارتباط بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد ، فارس، کرمان ،بوشهر، هرمزگان ، اصفهان ، سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی و رضوی خصوصاً مشهد مقدس دارد.
وی همچنین از ممنوعیت تردد هر نوع موتورسیکلت در تعطیلات نوروزی از اول الی 13 فروردین سال آینده در جاده‌های برون‌شهری استان خبر داد.
رئیس پلیس‌راه یزد گفت: روز 13 فروردین‌ماه نیز تردد خودروهای سنگین اعم از کامیون، کامیونت و کفی در تمام جاده‌های استان ممنوع است.
همچنین نماینده انجمن جامعه ایمن ایران در یزد از مردم خواسته بوذ مقررات راهنمایی و رانندگی را در طول سفر همواره رعایت کنند.
دکتر حسن جان فدا افزود: مسافران قبل از سفرهای نوروزی به مکانیک حرفه‌ای خودرو مراجعه کنند و مواردی که به نظرشان می‌رسد ازجمله معاینه موتور، فرمان، ترمز، جعبه‌دنده، تایرها و باتری را بررسی و در صورت وجود نقص نسبت به رفع آن اقدام کنند.
وی اظهار داشت: همچنین رانندگان هر موقع احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند، توقف و استراحت کنند و هر راننده می‌بایستی پس از 2 ساعت رانندگی ربع ساعت استراحت کند، استراحت به این معنا نیست که پشت فرمان بنشیند بلکه باید از ماشین پیاده شود و قدم بزند، چای یا نوشیدنی میل کند ، کشش‌های عضلانی انجام دهد تا خستگی رفع شود.
یزد بر اساس آمار سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد و این استان در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد.
یزد در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است و پیش‌ بینی شد که 1.5میلیون نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز بازدید کنند.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان تردد می‌کنند.
استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه‌های آن هزار و 267 کیلومتر جزو راه‌های شریانی و ملی است.
2088/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اورژانس ايام نوروز يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، استاندار کرمان در جلسه شورای اداری از فرمانداران ودهیاران درخواست کرد با توجه به برگزاری کنکور سراسری وبارندگی ها ،تمام تدابیر لازم برای دانش آموزان فراهم شود تا زحمات یک ساله داوطلبان هدر نرود.

 آقای فداکار تاکید کرد: اطلس مراکز آزمون به سرعت در اختیار استانداری قرار گیرد تا برای خدمات رسانی بهتر تدابیر لازم صورت گیرد.

  وی افزود :دستگاه‌های زیرساختی تجهیزاتشان آماده باشد و ارتباطات هم قطع نشود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان هم با اشاره به متون دینی گفت :هر کس که مسئولیتی را دارد در پیشگاه خداوند مورد سوال قرار می‌گیرد بنابراین اگر فردی در مسئولیتی قرار می‌گیرد باید ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد و مسئولان در ادارات و نهادها هم باید به مسائل شرعی و اخلاقی توجه داشته باشند.

 وی همچنین از اقدام افتخارآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم قدردانی کرد و به ملت ایران تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کشور هم از تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره)در سال ۵۹ خبر داد و افزود : وظایف  آن هم در دولت مشخص شده که به موجب این مصوبه ۵ وظیفه سیاستگذاری، ساماندهی ،برنامه‌ریزی ،نظارت و راهبردی را برای مناسبت‌های سیاسی  ملی مذهبی و انقلابی به عهده این نهاد واگذار گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: با حضور به موقع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسائل و مشکلاتی که از سوی دشمنان برای کشور رخ داده با حضور به موقع مردم توطئه‌های دشمنان خنثی شد و مردم به صحنه آمدند و نقش و مشارکت مردم به فرموده رهبر انقلاب بی نظیر بود.

دیگر خبرها

  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس