Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر اعتکاف‌ها با فضا و اتفاقات روز جامعه گره نخورد اعتکاف نیست بلکه کلیسانشینی است، برای داشتن زندگی قرآنی یعنی در هر فضایی چه اعتکاف و چه نماز و چه حضور در مراسم مذهبی باید با مسائل روز دنیا گره بخوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در جمع معتکفین در مسجدالنبی با تبریک میلاد امیرمومنان(ع) اظهار کرد: ماه‌های رجب و شعبان و رمضان بهار معنویت است و ایام اعتکاف زمینه ای است که با حضور شما عزیزان، خدای متعال جامعه ما را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد و امیدواری در بین مردم گسترش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حضور معتکفین در مساجد عامل لطف و غفران و وجو۸ برکات برای عموم مردم است، افزود: در قرآن کریم می‌خوانیم اگر مردم ما اهل ایمان شوند خداوند برکات خود را از آسمان و زمین بر آنها نازل خواهد کرد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه "اعتکاف" یک عبادت ریشه‌دار است، اذعان کرد: در گذشته اعتکاف به صورت خیلی محدود در برخی از شهرهای کشور برگزار می‌شد، اما شهر قزوین پیشینه گسترده ای در برگزاری اعتکاف دارد و این پیشینه به 400سال می‌رسد.

 


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: براساس آیاتی که در قرآن کریم آمده است می‌بینیم که اعتکاف به زمان حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) که پیش از دوران یهود و مسیحیت بودند، برمی‌گردد، حتی حضرت مریم(س) نیز مدت زیادی معتکف بوده و خدا را عبادت می‌کرده است.

وی با گلایه از اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند ما خودی و غیرخودی نداریم، گفت: قرآن می‌گوید دشمن باید از شما درشتی و سرسختی ببیند نباید مهربانی و عطوفت ببیند، این آیات قرآن به ما رفتار با غیرخودی که دشمنان اسلام هستند را آموزش می‌دهد.

عابدینی عنوان کرد: زندگی ما باید براساس قرآن و عمل به پیام‌ها و دستورات آن شکل بگیرد نه اینکه خود را به یک جناح خاص بفروشیم و فکر و ذهن و عملکرد ما را نگاه این احزاب و جریان‌ها شکل بدهد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر ما خودی و غیرخودی نداشتیم قرآن به مومنان دستور نمی‌داد که با دشمنان خود و دوستان خود چگونه رفتار کنید، خداوند صف‌ها و مرزبندی با دشمنان خود را مشخص کرده است و این تاکید خداست که شیطان و دشمنان اسلام هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.



وی ابراز کرد: اگر اعتکاف‌ها با فضا و اتفاقات روز جامعه گره نخورد اعتکاف نیست بلکه کلیسانشینی است، برای داشتن زندگی قرآنی یعنی در هر فضایی چه اعتکاف و چه نماز و چه حضور در مراسم مذهبی باید با مسائل روز دنیا گره بخوریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حضور در اعتکاف و فقط بیان ذکر و دعا و نماز بدون اینکه به کلام ولایت گوش بسپاریم فایده ای ندارد، یک معتکف حقیقی باید گوش به فرمان و کلام رهبر خود بسپارد.

عابدینی تصریح کرد: یک معتکف نمی‌تواند نسبت به کشتار و ظلم به مظلومان جهان بی تفاوت بماند، اعتکاف جزو جامع‌ترین عبادات است و بسیار شباهت به حج تمتع دارد که پس از اتمام مدت عبادت باید ارتباط معتکفین با خدا از طریق ذکر ادامه پیدا کند.

وی در پایان اذعان کرد: مهمترین محصول حج که نورانیت برای حاجی به دنبال دارد تقوا و ذکر است، در اعتکاف نیز ما به دنبال تقوا و ذکر هستیم، همچنین این دو محصول دو اصل مهم نمازجمعه نیز است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با مردم دهستان دسجرد سفلی اظهار داشت: مسائل و مشکلات مهم مطرح شده در این جلسه مورد توجه مسئولان استان قزوین دارد و تمامی دستگاه‌های ذیربط به آن اشرافیت دارد.

وی افزود: متأسفانه استان قزوین در حوزه اعتبارات و زیرساخت‌هایی از جمله راه به دلیل تأخیر در استان شدن با کمبودهای متعددی همراه است و امروز با توجه به بودجه‌های محدود و هزینه‌های بالاتر پرداختن به این مسائل و مشکلات زمان بر است.

اعلایی گفت: البته در کنار تمامی محدودیت‌ها تلاش می‌شود با منابع و امکانات موجود به شکل ویژه و بهینه مسائل در دستور کار قرار گیرد و سعی می‌شود مشکلات در یک بازه زمانی معقول و با توجه به امکانات موجود در مسیر برطرف شدن قرار بگیرد.

کد خبر 6088597

دیگر خبرها

  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند