Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@07:01:59 GMT

ترامپ: ۴۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه می‌مانند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۱۵۴۳

ترامپ: ۴۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه می‌مانند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این شکست داعش را اعلام کرده بود، اگرچه هیچ نشانه‌هایی از جنگ در روز چهارشنبه در سوریه وجود نداشت اما ترامپ به ناگهان اعلام کرد که تمامی خاک سوریه آزاد می‌شود.

ترامپ در سخنان خود در یک کارخانه ساخت تانک های نظامی در لیما، اوهایو گفت: امشب خلافت به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقوط کامل الباغوز پایان خلافت خود خوانده داعش را نوید می‌دهد. این گروه در بخش های زیادی از سوریه و عراق خلافت خود را اعلام کرد و حملات خود را از این مناطق به سراسر جهان انجام می‌داد.

ترامپ در هنگام سخنرانی خود دو نقشه از سوریه یکی با نمایشگرهای قرمز رنگ که حاکمی از مناطق تحت کنترل داعش هنگام رئیس‌جمهور شدن او در نوامبر ۲۰۱۶ و دیگری تنها دو نقطه قرمز رنگ از مناطق کنونی تحت کنترل داعش بود، در دست داشت.

او گفت: در زمانی که من آمدم هرج و مرج بود آنها همه جا بودند، در تمام سوریه و عراق.

وی همچنین از حضور ۴۰۰ نیروی نظامی آمریکا در سوریه خبر داد و گفت که در کل ۴۰۰ نیروی انگلیسی در سوریه می‌مانند که ۲۰۰ تن از آنها در مناطق نزدیک به اسرائیل خواهند بود.

ترامپ گفت: در سوریه ۲۰۰ سرباز آمریکایی در یک منطقه و ۲۰۰ تن دیگر در منطقه‌ای نزدیک اسرائیل آن هم برای یک دوره زمانی مستقر خواهند شد.

براساس گزارش رسانه‌ها ۲۰۰ سرباز آمریکایی در شمال شرق سوریه در پایگاه التنف خواهند بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ داعش الباغوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه