Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود را متهم کرد که ۵ میلیارد دلار از بودجه تخصیص یافته برای تولید داروی این کشور را به سرقت برده است.

رئیس جمهور ونزوئلا در نشستی به منظور راه اندازی مجدد یک برنامه ملی برای توسعه صنعت داروسازی گفت: دولت دونالد ترامپ ۵ میلیارد دلار بودجه اختصاصی به دارو و خرید مواد اولیه تولید دارو‌ در ونزوئلا و دیگر مواد تحویلی به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را از ما به سرقت برده است.

مادورو، ترامپ را مسئول اکثر اقدمات جنایتکارانه علیه مردم ونزوئلا دانست تا بعد از آن اعلام کند که مقامات آمریکا آماده ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور آمریکای لاتین هستند.

دولت ونزوئلا اخیراً به علت کودتای سیاسی مخالفان تحت حمایت آمریکا و کشور‌های غربی با مشکلاتی روبه‌رو شده است. خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال‌برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی‌درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

آمریکا و پنجاه کشور دیگر از جمله برزیل، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند. واشنگتن با هدف افزایش فشار بر ونزوئلا تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور اعمال کرده است. از جمله این تحریم‌ها در حوزه نفتی است که صادرات آن برای اقتصاد این کشور حیاتی است و قرار است از بیست و هشتم آوریل اجرایی شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا هم روز سه‌شنبه از اعمال تحریم‌های جدید خبر داد. این تحریم‌ها علیه شرکت معدنی دولتی مینرون ونزوئلا و رئیس آن اعمال شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گوستاو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.

وی طی یک سخنرانی با بیان اینکه از دوم می (13 اردیبهشت) مراودات دیپلماتیک با اسرائیل قطع می شود، تاکید کرد: اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.

پترو در ادامه گفت که فلسطین و غزه را معادل مقاومت می داند.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب هم تعطیل شد

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید