Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد رحمانی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه این مجموعه در طول ایام تعطیلات نوروزی به صورت تمام وقت آماده باش است، گفت: تعداد 65 پایگاه جاده‌ای و 2 پایگاه اورژانس هوایی در تبریز و میانه آماده ارایه خدمات و امدادرسانی به مسافران نوروزی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اجرای طرح سلامت توسط اورژانس آذربایجان‌شرقی از 25 اسفند جاری تا 17 فروردین 1398 خبر داد و افزود: به دلیل طولانی شدن تعطیلات نوروزی سال جدید این طرح نسبت به سال های قبل چند روز بیشتر تداوم خواهد یافت.
رحمانی فعال شدن واحد پیشگیری از حوادث ناگوار در اورژانس استان را از اقدامات این مجموعه برای تعطیلات نوروزی دانست و افزود: با وجود اینکه این واحد از مدت‌ها قبل فعال شده است اما آنگونه که باید خروجی قابل توجهی دریافت نکرده ایم و برای نتیجه بخش بودن این طرح نیازمند همکاری و مساعدت رسانه های گروهی برای فرهنگ سازی در سطح جامعه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اورژانس آذربایجان‌شرقی برای خدمات رسانی به مسفران نوروزی آمادگی کامل دارد، از لغود تمام مرخصی های کارکنان این مجموعه در طول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: اورژانس استان به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیز پرسنل کمبودی ندارد.
رحمانی، تعطیلی درمانگاه‌های بخش خصوصی را از مشکلات و چالش‌های اورژانس آذربایجان‌شرقی در نوروز بیان و اضافه کرد: این امر که بیشتر در شهرستان‌ها مشکل زا است، باعث سرریز شدن مصدومان احتمالی تصادفات رانندگی به مراکز درمانی دولتی می شود که در پاره‌ای از موارد موجب ازدحام مصدومان و بروز مشکل در خدمات رسانی به هنگام می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، کوهستانی بودن و پرتردد بودن جاده‌های مواصلاتی و تعدد نقاط حادثه خیز جاده ای را از مهمترین دلایل بالا بودن تصادفات منجر به فوت و جرح در آذربایجان‌شرقی دانست و اضافه کرد: هر چند این استان در تعطیلات نوروزی مسافرفرصت است تا مسافرپذیر، اما همین موضوع نیز موجب شلوغی بیش از حد جاده‌ها و به موازات ان افزایش تعداد تصادفات می شود که برای رهایی از بروز حوادث ناگوار باید فرهنگ سازی در نحوه رانندگی و توجه مسافران به مقررات به انجام برسد.
وی برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف استان و به ویژه ورودی شهرها را از اقدامات مهم اورژانس آذربایجان‌شرقی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای برشمرد و گفت: در سال جدید سازه های جدیدی برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد تا مثل سال های گذشته که از چادر استفاده می شد و در شرایط آب و هوایی خاص و وزش باد موجب از بین رفتن آنها می شد، جلوگیری شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی

 
 سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از سانحه رانندگی در محور صوفیان_شبستر که سه کشته و چهار مصدوم بر جای گذاشت، خبر داد.

وحید شادی نیا با اعلام این خبر گفت: سانحه رانندگی عصر پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه، در محور شبستر -صوفیان منجر به فوت سه سرنشین خودروها و مصدومیت شدید چهار نفر دیگر شد.

وی ادامه داد: به دنبال گزارش برخورد دنا با سوزوکی حوالی ساعت ۱۹ امروز، آمبولانس‌هایی از پایگاه‌های شرفخانه، شبستر، سیس، صوفیان و پایگاه هلال احمر سفید کمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: کارشناسان اورژانس فوت سه نفر را در محل تأیید و چهار مصدوم تحت مراقبت پیش بیمارستانی به بیمارستان فاطمیه شبستر منتقل کردند که حال دو مصدوم وخیم گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • ۸۴ فقره تصادف طی۴۸ساعت گذشته در استان/۱۷۴نفر مصدوم شدند
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • 3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی
  • سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت