Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- همزمان با فرا رسيدن سال نو، کاخ موزه ملت و موزه هنر ملل، پس از حدود 6 ماه عمليات مرمتي بازگشايي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، در راستاي حفاظت از ارزش‌هاي تاريخي و هنري کشور، عمليات مرمت، بازسازي تزئينات و ساماندهي آثار غير منقول اين کاخ از مهر 1397، با تأکيد مدير مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد و پيشنهاد نظارت و پيگيري دفتر فني مجموعه و همکاري کارکنان موزه ملت و واحد‌هاي مربوطه در سه مرحله آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مرحله اول اين طرح، مرمت و بهسازي طبقات اول و دوم کاخ تا پايان آذر 1397 خاتمه يافته و در مرحله دوم مرمت طبقه زيرين بنا (موزه هنر ملل) تا اواسط اسفند انجام شد و مرحله سوم اختصاص به تجهيز مخازن و مرمت اشياي منقول در آينده‌اي نزديک خواهد داشت.
اين طرح، با محوريت درمان آسيب‌هاي متعدد در بخش‌هاي گوناگون بنا که در اثر بازديد‌هاي مکرر، عوامل بيولوژيکي و گذشت زمان به وجود آمده بود و همچنين با هدف بازگشت به اصالت اوليه در قسمت‌هايي از تزئينات که در اثر مرمت‌هاي پيشين انجام شده بود، طراحي و اجرا شد.
عمليات مرمت، بازسازي تزئينات و ساماندهي آثار غير منقول کاخ موزه ملت و موزه هنر ملل بدين شرح است: آسيب شناسي قسمت‌هاي داخلي و خارجي، لايه برداري ديوار‌ها براي بررسي رنگ‌هاي اوليه، پاکسازي و مرمت گچ بري‌هاي سقف، دفع رطوبت و عايق بندي تراس‌هاي بيروني، سبک سازي بين سقف‌هاي کاذب، ساخت و نصب فلاشينک با ورق 100 و رنگ آميزي آن با رنگ اپوکسي، رنگ آميزي فضا‌هاي داخلي با رنگ آکروليک، بهسازي نماي خارجي با رنگ واترپروف، تهيه نقشه ازبيلت از کليه بنا به منظور پايش مداوم، مرمت سقف سينما و آپارات خانه، تعويض ايرانيت تراس‌هاي شمالي و غربي، مرمت و بهسازي بخش‌هاي آسيب ديده شيرواني، برچيدن الحاقات فلزي، آزمايش و تست قارچ و باکتري در کليه فضاها، بررسي سيستم روشنايي و برق، رفع عيوب تأسيساتي، سرويس کامل سيستم‌هاي تهويه طبقات، آناليز متريال مورد استفاده در ديوارکوب‌هاي فلزي براي پاکسازي اصولي، پاکسازي کليه لوستر‌ها به صورت اصولي، دستگيره‌هاي برنجي و کليد و پريز‌هاي داخلي، پارچه کوب‌ها و تابلو‌هاي رنگ روغن و حفاظت پيشگيرانه در کليه قسمت‌هاي موزه و همچنين ساماندهي کتاب‌هاي تاريخي و برخي اشياي مخازن.
شايان ذکر است کاخ موزه ملت (کاخ سفيد) بزرگترين کاخ در مجموعه 110 هکتاري سعدآباد است که به علت رنگ سفيد نماي آن به کاخ سفيد شهرت داشت و پس از انقلاب کاخ موزه ملت ناميده شد. اين بنا علاوه بر اختصاص به امور اداري و تشريفاتي، اقامتگاه تابستاني پهلوي دوم و همسرش بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سال نو کاخ موزه ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از نجات جان ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند اعضا، با ایثار خانواده‌های خوزستانی در هفته جاری خبر داد.

میثم معزی امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در این خصوص به رسانه‌ها اظهار کرد: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است. از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم زیرا قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که چهار مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از کلیه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص گفت: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم. با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گوزن سفید
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • مرمت سد های خاکی بالا دست شهر زرند
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز