Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تحویل سال همراه با برگزاری برنامه‌های مختلف باحضور مردم استان های مختلف به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران در یادمان های دفاع مقدس و معراج شهدا برگزار شد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، برپایی سفره های هفت سین در یادمان های دفاع مقدس از سوی زائران راهیان نور و خانواده‌های شهدا در کنار مزار فرزندان شهیدشان یکی از زیباترین رویدادها در این اماکن است؛ امسال نیز هفت سین عاشقی در یادمان های خوزستان و گلزارهای شهدا برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تحویل سال جدید با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، کاروان‌ های راهیان نور و مردم شهیدپرور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، گلزارهای شهدا و مزار شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم در سراسر استان خوزستان برگزار شد و زائران شهیدان سال جدید خود را با تجدید بیعت با شهدا آغاز کردند.

برنامه‌های معراج شهدای تهران برای ایام نوروز98معراج شهدای اهواز میزبان طراحان خوزستانی شد + فیلممراسم شبی با لاله‌های آسمانی با حضور کاروان‌های راهیان‌نور در معراج شهدای اهواز برگزار می‌شو

در این میان زائران راهیان نور و خانواده های شهدا سال نو را با حس و حالی متفاوت در مزار شهدا و یادمان های هشت سال دفاع مقدس آغاز کردند تا سال نو آنها عطر و بوی شهادت بگیرد و با توسل به ائمه اطهار(ع) و شهدا سال پر خیر و برکتی را آغاز کنند.

معراج الشهدای اهواز مانند هر سال میزبان خیل عظیمی از زائران کوی شهیدان بود. زائران شهدا سال نو را در کنار پیکرهای مطهر 115 شهید تازه تفحص شده تحویل کردند. مراسم تحویل سال با سخنرانی حجت الاسلام حاجتی و مداحی امین صوفی برگزار شد.

یادمان عملیات کربلای5 نیز در لحظات تحویل سال مملو از زائران شهدا بود. زائران راهیان نور سال خود را در کنار مزار شهدای گمنام شلمچه تحویل کردند. مراسم تحویل سال در یادمان شلمچه با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی مهدی سلحشور و روایتگری حسین یکتا انجام پذیرفت.

مراسم تحویل سال در یادمان کربلای4 حال و هوای خاص دیگری داشت. خانواده های معظم شهدای غواص و زائران راهیان نور سال جدید را در یادمان علقمه تحویل کردند.
مراسم تحویل سال در این یادمان با سخنرانی سید محمد میرعلی اکبری انجام شد.

مراسم لحظه تحویل سال با حضور خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان، ایثارگران و مردم شهید پرور در جوار شهدای اهواز برگزار ‌شد.

این آئین معنوی با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی زرشناس و مداحی مجتبی ضغیبی و همراه با قرائت زیارت عاشورا انجام پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همه ساله زائران بسیاری برای لحظه تحویل سال به یادمان‌های دفاع مقدس می آیند تا به میمنت عطر حضور شهدا تحول درونی خود را از آنها عیدی بگیرند.

برپایی سفره های هفت سین نیز طی سال های اخیر طرفداران زیادی میان کاروان های راهیان نور پیدا کرده و هر کدام به نوعی هفت سین های عاشقی خود را در سرزمین نور کنار هم می‌چینند.

انتهای پیام/ ع

R41468/P1494/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان