Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در پیام نوروزی تاکید کرد که امروز امید، همبستگی اجتماعی و اجماع نخبگان سیاسی یک ضرورت برای ما است.

به گزارش ایسنا، پیام نوروزی بهرام قاسمی به شرح زیر است:

در آستانه عید خجسته نوروز و حلول سال نو خورشیدی بهترین درودها و شادباش‌های خود را به تمامی ایرانیان عزیز در خارج از کشور، اهالی صمیمی و گرانقدر رسانه و دانشوران و اصحاب ادب، قلم و هنر تقدیم می‌نمایم؛ نوروز، مقصد جاودانه تمدن کهن و رعنای ایران بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فرا رسیدن نوروز ۹۸ سردی و سختی یک زمستان دیگر نیز به سرآمد. قطار تمدن همیشه سرافراز ایران در سیر و صعود تاریخی افتخارآمیزش به قله‌های سربلند آینده، از ایستگاه زمستان‌های سخت گذر کرده است. چه بسا زمستان‌های سرسختی که با ناز و تنعم، خیال بهار شدن نداشت، اما دیوارهای دیو سپید زمستان، در مقدم نسیم گره گشا و دلگشای بهار فرو ریخته است. همانطور که همه ما ایرانیان شاهد بودیم، سال ۹۷ علیرغم صداقت، وفای عهد و پایبندی ایران به یک توافق مهم بین المللی با بدعهدی آغاز شد. اتفاقات این سال در تاریخ روابط بین الملل، صفحه زرینی برای ایران عزیز به یادگار خواهد گذاشت. اگرچه برخی با ماجراجویی و خروج از برجام می‌پنداشتند که پس از این، بهار ۹۸ به ایران لبخند نمی‌زند، غافل از اینکه رفتار خلاف عرف بین الملل آنها و رفتار حکیمانه و با تدبیر ایران، باطل السحر همه تبلیغات منفی چهار دهه آنان علیه ایران شد. جمهوری اسلامی در چهل سالگی به پختگی، هوشیاری و درایت رسیده است. سال ۹۷ اگر چه به دلیل تنگناهای اقتصادی و تورم، سالی دشوار برای شهروندان ایرانی بود، اما در سایه خرد جمعی، تدبیر و مدیریت هوشمندانه همه ارکان کشور، بی شک امید ان است که نیرنگ بدخواهان ایران زمین، تحریم‌ها و تهدیدها بیش از پیش به فرصت و افقی جدید در عرضه داخلی و خارجی بدل گردد.

سال ۹۷ در عرصه سیاست خارجی یکی از پرتکاپوترین و پرثمرترین سال‌ها برای توسعه روابط دوجانبه و چند جانبه با کشورهای منطقه و جهان بود. مسیرهای تازه ای برای بی اثر کردن تحریم‌های یکجانبه و ناجوانمردانه علیه ایران با موفقیت طی شد. امروز دیپلماسی ایرانی یکی از کارآمدترین و خردمندانه‌ترین روش‌های شناخته شده در صحنه روابط و مناسبات بین المللی است. این نهاد حاکمیتی، کشتی سیاست خارجی ایران سربلند را بر اساس سه اصل "عزت، حکمت و مصلحت" در اقیانوس متلاطم جهان به پیش می‌راند. رمز دوام ایران سرافراز امنیت درونزا با اتکای به مردمان کنشگر و فعال و آگاه خود است. امروز امید، همبستگی اجتماعی و اجماع نخبگان سیاسی یک ضرورت برای ماست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهرام قاسمی سخنگوي وزارت امور خارجه فرا رسیدن سال 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح