Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@13:47:19 GMT

چگونه پوره‌ زردآلو درست کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۹۰۱

چگونه پوره‌ زردآلو درست کنیم؟

سرویس ترجمه فردا؛ طاها ربانی: در این مطلب اطلاعاتی درباره طرز تهیه پوره زردآلود، پوره میوه، انواع پوره‌ها، تولید برگه زردآلو، خواص زردآلو و اینگه چگونه در خانه برای بچه‌ها پوره زردآلو درست کنیم به شما می‌دهیم.       چشاندن غذای جدید به کودک همیشه یک گام بزرگ در زندگی او به‌حساب می‌آید. کودکان نیز، مثل بزرگسالان و نوجوان‌ها، برای اینکه سالم زندگی کنند و رشد کافی داشته باشند باید حداکثر موادمغذی مورد نیازشان را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱. آماده‌کردن زردآلو
۱. زردآلو‌ها را بشویید. ۱۲ تا ۱۴ زردآلو را زیر آب بگیرید تا هرچه گردوغبار روی آن است پاک شود.
۲. پوست و هسته‌شان را بگیرید. با پوست‌کن تمام پوست میوه را بگیرید. یادتان نرود که هسته‌ی آن‌ها را هم دربیاورید.
۳. زردآلو‌ها را قطعه‌قطعه کنید. هر زردآلو را به تکه‌های ۲.۵ سانتی‌متری خرد کنید. وقتی میوه‌ها خرد شده باشند، پختن و پوره‌کردن‌شان خیلی آسان‌تر می‌شود.  

۲. بخارپزکردن و پوره‌کردن
۱. قابلمه را آماده کنید. حدود یک پیمانه آب را داخل قابلمه‌ای بزرگ بریزید. سبد بخارپزی که کاملاً اندازه‌ی قابلمه باشد روی آن بگذارید.
۲. زردآلو‌های خردشده را در سبد بریزید. حواس‌تان باشد که میوه‌ها در کل سبد متوازن پخش شده باشند و یک جا جمع نشده باشند. در قابلمه را بگذارید.
۳. زردآلو‌ها را بخارپز کنید. آب را به‌جوش بیاورید. بعد زیر شعله را کم کنید و اجازه دهید میوه‌ها به‌مدت ۵ دقیقه بپزند. آب را نگه دارید برای بعد که باید به پوره اضافه‌اش کنید.
۴. بگذارید زردآلو‌ها سرد شوند. قابلمه را از روی شعله بردارید و بگذارید ۵ دقیقه‌ی دیگر بماند. میوه‌ها وقتی درست بخارپز شده‌اند که بتوانید به‌راحتی با نوک چنگال له‌شان کنید.
۵. تکه‌های میوه و آب قابلمه را داخل غذاساز بریزید. برای اینکه پوره‌کردن میوه‌ها راحت‌تر شود، حدود ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری از آب داخل قابلمه را نیز به آن اضافه کنید.
۶. زردآلو‌ها را پوره کنید. بگذارید مخلوط بافت کاملاً نرمی پیدا کند. در میانه‌ی کار، غذاساز را کاملاً متوقف کنید و خرده زردآلو‌هایی را که به کناره‌ها چسبیده‌اند به داخل ظرف بیندازید.  

۳. فریزکردن و نگهداری
۱. مخلوط را داخل قالب یخ بریزید. با استفاده از قاشق غذاخوری، داخل هرکدام از قالب‌ها را به‌اندازه‌ای پر کنید که به لبه‌ی قالب نرسد.
۲. پوره را فریز کنید. قالب یخ را داخل فریزر بگذارید تا در طول شب یخ بزند.
۳. کیسه فریزر آماده کنید. با ماژیک پاک‌نشو روی هرکدام از کیسه‌ها بنویسید که داخل آن چه چیزی است و چه موقعی آن را تهیه کرده‌اید.
۴. تکه‌های یخ‌زده‌ی غذا را داخل کیسه بریزید.
۵. کیسه را داخل فریزر نگه دارید. غذای یخ‌زده‌ی کودک را می‌توان حدود دو ماه در فریزر نگه داشت. هر غذایی که یخ‌اش باز شده باشد در یخچال تا دو روز سالم می‌ماند، بنابراین غذا را تنها به‌اندازه‌ی مصرف از فریزر دربیاورید.
۶. تمام شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: زردآلو پوره غذای کودک خواص زردآلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!

نخستین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان توسط محققان دانشگاه تگزاس ساخته شد.

این نوآوری به ربات‌ها امکان می‌دهد همان دقت لمسی پوست انسان را داشته باشند و کار‌هایی را انجام دهند که به دقت و کنترل دقیقی نیاز دارد. تولید این پوست، راه را برای نسل جدیدی از ربات‌ها با حساسیت و واکنش‌های شبیه انسان هموار می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

tags # تکنولوژی ، سلامت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نکونام: بازیکنان پرسپولیس را کنار تیم ما بگذارید بعد قضاوت کنید
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان
  • (ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه