Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:20:42 GMT

مشارکت اقشار مردم بزرگترین سرمایه مسئولان است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۲۰۰

مشارکت اقشار مردم بزرگترین سرمایه مسئولان است

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی بامداد پنجشنبه بیان کرد: نوروز فرصت نو شدن و تغییر در دل و جان انسان و موسم دوستی و محبت ورزی به همنوعان است، نوروز نماد پیروزی روشنی و امید بر تیرگی و جمود و هنگام زدودن غبار کینه و کدورت از خانه دل است.
وی افزود: تحویل سال 1398 هجری شمسی که مقارن با ایام ماه مبارک رجب المرجب و میلاد خجسته و مبارک حضرت امیرالمومنین(ع) است را به همه مردم شریف، صبورو خونگرم خوزستان عزیز تبریک و تهنیت و شادباش عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خوزستان ادامه داد: به لطف و کرم الهی با نزول باران رحمت الهی خوزستانی ها امسال بهاری بی نظیر را تجربه خواهند کرد که در سالهای اخیر آن را کمتر در خاطر دارند.
وی با بیان این که باران های اخیر جلوه ای بی بدیل از سرسبزی و لطافت و امید را با خود به همرا آورده است گفت: نوروز امسال نوید بخش سالی پر از خیر و برکت در همه زمینه ها برای استان عزیز ما خواهد بود و مردم عزیز ما در سال 97 همراهی و هم دلی ویژه ای در جلوه ها و در شرایط مختلف را با ما داشته اند.
شریعتی با اشاره به حوادث و رویدادهای سال 97 گفت: حادثه تروریستی 31 شهریور ماه و به شهادت رسیدن عزیزترین عزیزان ما همدلی و همبستگی مردم استان را با هم بیشتر کرد علاوه بر این ایام سخت خشکسالی و همچنین سیل اخیر که در ماه های پایانی سال 97 صورت گرفت همه و همه با همدلی و همراهی همه شهروندان مردم عزیز استان مدیریت شد و ما توانستیم از این بحران ها با کمترین تبعات عبور کنیم در حالی که همین اتفاقات در برخی استانها عوارض سنگین تری را داشت.
وی یادآور شد: با همدلی و همکاری همه دستگاه های اجرای ، امنیتی، انتظامی، خدماتی و عملیاتی و در راس آن همراهی مردم عزیرمان توانستیم بر این مشکلات فائق بیاییم.
استاندار خوزستان با اشاره به پروژه های عمرانی مه در سال 97 به بهره برداری رسیدند بیان کرد: در سال بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر را تجربه کردیم، در این طرح آبرسانی به شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و روستاهای مسیر که قبل از آن کیفیت آبشان پایین بود انجام شد.
وی افزود: همچنین بهره برداری از فاز اول طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که به دستور رییس جمهور در سال 92 شروع شد صورت گرفت تا بتوانیم به تولید، اشتغال استان و سهم استان در کشاورزی کشور و تولید ناخالص ملی کشور بیفزایم
شریعتی گفت: افتتاح تصفیه خانه بزرگ فاضلاب شرق اهواز از دیگر پروژه هایی ست که خوشبختانه در سال 97 به سرانجام رسید و موجب شد برخی از مشکلات این حوزه برطرف شود.
7164/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خشکسالی رییس جمهور سرمایه کشاورزی مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف

این‌که چقدر افراد یک جامعه به یکدیگر اعتماد دارند و چقدر به دولت و سیاستمداران اعتماد می‌کنند، باعث شکل‌گیری تعریفی به نام سرمایه اجتماعی است؛ شاخصی که در بزنگاه‌های مهم اجتماعی و سیاسی می‌تواند برای یک کشور راهگشا باشد. اگر نخواهیم با مصداق‌های سیاسی به تشریح اهمیت این شاخص بپردازیم، می‌توان به فراگیری کرونا در ایران اشاره کرد؛ فراگیری بیماری‌ای که کنترل و مهار آن تنیدگی مهمی با سرمایه اجتماعی داشت. شاید به‌دلیل میزان اهمیت مراقبت‌های بهداشتی بود که راه‌حل این چالش پزشکی را می‌بایست در اعتماد عمومی جست‌وجو می‌کردیم. اتفاقی که البته در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت ایران را بهتر نشان می‌داد. اعتماد عمومی یعنی انتظار مردم از دریافت پاسخ مثبت به خواسته‌های‌شان از طریق متولیان امور. البته حداقل داده‌های آماری استخراج‌شده از پژوهش‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد این شاخص رو به کاهش است اما در این میان جامعه ایرانی به چه کسانی همچنان اعتماد دارد و ازچه قشروگروهی سلب اعتماد کرده است؟ نکته مهم در میانه نتایج این آمارها این است که بدانیم صرف خوانش داده‌های آماری نمی‌توان به نتیجه درستی رسید و گاه خروجی این داده‌های بدون تحلیل می‌تواند گمراه‌کننده باشد. نتایج آخرین پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان درسال۱۴۰۲نشان می‌دهد که با وجود کاهش سرمایه اجتماعی، همچنان پزشکان، معلمان واستادان دانشگاه اقشار مورد اعتماد در جامعه هستند. با این حال درصد اعتماد «زیاد یا خیلی‌زیاد» به این اقشار نیز حدود۵۰درصد بوده است. همچنین، نتایج این پیمایش نشان می‌دهد با وجود آن‌که درسال۱۳۹۴اعتماد «زیاد یا خیلی زیاد»به هنرمندان و چهره‌های رسانه‌ای حدود ۵۴ درصد بوده، درسال ۱۴۰۲، اعتماد «زیاد یا خیلی زیاد» به سلبریتی‌ها و چهره‌های رسانه‌ای حدود ۱۷درصد گزارش شده است. رد و نشان چرایی افول اعتمادنزد این افراد رامی‌توان درعملکردآنها طی چند سال اخیر درجامعه ایرانی جست‌وجو کرد. البته نکته جالب توجه این است که درمیان سایر اقشار نه‌فقط اعتماد به کسبه و بازاریان کاهش نداشته بلکه چند درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف