Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: سال۹۸ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب باید به الزامات این موضوع از جمله شناسایی مزیت‌های رقابتی شهر و روستا برای تولید درآمد پایدار و افزایش مشارکت‌های مردمی و بکارگیری ایده‌های خلاقانه و کارآفرین توجه لازم معطوف کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهدی جمالی نژاد که در نشست شهرداران و دهیاران منتخب و اعضای شوراهای شهر و روستای استان سیستان و بلوچستان سخن می گفت، افزود: برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت باید به ظرفیت ها و جذابیت های اقتصادی توجه ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای فراهم ساختن زمینه جهش لازم در عرصه های مدیریت شهری و روستایی ضرورت دارد تحولات اساسی در حوزه اداره شهر و روستا صورت گیرد که تحقق این امر نیازمند تغییر گفتمان شهرداری ها و دهیاری ها و دور شدن انها از تفکر اداره شهر و روستا با اتکا به کمک های دولتی است.

جمالی نژاد با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بودجه سال ۱۳۹۸ برای حوزه مدیریت شهری و روستایی اظهار کرد: با پیگیریهای انجام شده در بودجه سال ۱۳۹۸ اعتبارات تبصره ۲ ماده ۳۹ با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیارایها قرار گرفت و هزار میلیارد تومان برای مدیریت پسماندها و هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح های شهری نیز به تصویب رسید که این خود می تواند سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آمادگی پرداخت تسهیلات با سود کم به طرح های درآمدزای روستایی را دارد، ادامه داد: برای حل مشکلات دهیاری‌ها در حال مبادله تفاهم نامه با بنیاد مسکن جهت بهسازی معابر روستایی بوده تا با افزایش پتانسیل ها و دسترسی آسان بتوان زمینه های جذب سرمایه گذاران و گردشگران را با هدف دستیابی به درآمد پایدار فراهم نمود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بهره گیری روستاییان از شیوه های نوین کشاورزی و آبیاری خواستار توجه ویژه به امر تولید به عنوان یکی از محورهای اصلی اشتغال و جلوگیری از مهاجرت تولیدکنندگان روستایی دانست و افزود: تجربه سالهای اخیر و مدلهای مشابه نشان داد راهکار اصلی دستیابی به توسعه پایدار بهره گیری از روشهای نوین کشاورزی در روستاها با هدف افزایش تولید محصولات و کاهش وابستگی می باشد

در ابتدای جلسه نیز فرمانداران شهرستانهای زابل، زهک، نیمروز، هیرمند و هامون به بیان نیازها و توانمندی‌های شهرستانهای تابعه خود پرداخته و شهرداران شهرهای زابل، غرغری، علی اکبر، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند از حوزه شهری، رییس شورای اسلامی شهرستان هامون به نمایندگی از شوراهای اسلامی حوزه سیستان و هزار خاک سپید از توابع شهرستان هیرمند و مدیرعامل پسماند شهرهای حوزه سیستان به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداخته و معاون عمرانی استان و استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح وضعیت استان و نیازها و خواسته ها پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

شهردار مشهد مقدس از راه‌اندازی سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهار کرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلاً نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است چرا که ویترین خدمات دولت است؛ امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

قلندرشریف اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

شهردار مشهد مقدس افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

قلندر شریف تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسائل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آن‌ها استقبال می‌کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز مشهد به‌عنوان دبیرخانه خلاقیت کلانشهرها تعیین شده و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و … هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

قلندر شریف تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تأثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

وی گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

کد خبر 747677

دیگر خبرها

  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است