Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلا غلامی پور، مدیر مرکز مشاوره امام رضا (ع) ناحیه یک اهواز درگفتگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه دانش آموزان کنکوری و سال چهارم، امتحان نهایی و کنکور را رو پیش رو دارند گفت: ایام نوروز فرصت مناسب مرور و جمع بندی مفاهیم درسی برای این دانش آموزان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: دانش آموزان پایه چهارم متوسطه از هم اکنون باید مرور درس‌ها را آغاز کنند تا در اردیبهشت ماه دچار مشکل کمبود زمان نشوند و برای برنامه ریزی عید از همین اول هماهنگی‌های لازم را با خانواده داشته باشند که چه روز‌هایی می‌خواهند به تفریح و عید و بازدید بروند.

غلامی پور اظهار کرد: افرادی که منزلشان به دلیل دید و بازدید عید خیلی شلوغ است، می‌توانند به اردو‌های تحصیلی و یا پایگاه‌های مطالعاتی مدارس بروند، چرا که گام اول برای درس خواندن خوب و مؤثر در دوران نوروز داشتن نقشه راه درست است به این صورت که بدانیم در ایام نوروز قرار است چه درس‌هایی را بخوانیم و چه درس‌هایی را نخوانیم، کدام منابع را مورد استفاده قرار دهیم، چند ساعت درس بخوانیم و کدام مباحث را بیش‌تر مورد مطالعه قرار دهیم.

مدیر مرکز مشاوره امام رضا (ع) ناحیه یک اهواز در توصیه به دانش آموزان کنکوری و پایه چهارم متوسطه با اشاره به اینکه سرفصل‌های مهم و پرتکرار و سرفصل‌هایی که برای شما آسان است را مشخص کنند، اذعان داشت: برای این کار برگه را برداشته و همه موارد گفته شده رو یادداشت کنند، سعی کننند جهت صرفه جویی در زمان مطالعه، یکی از منابعی رو که متن خوبی دارد، انتخاب کرده و برای تقویت آموخته‌ها از تست‌های متنوع استفاده کنید. در گام بعدی یک لیست از مباحثی که در آن مشکل دارید را مشخص کنید، این ایام زمان خوبی برای مرور دوباره این دروس است که میتونید نقاط ضعفتان را برطرف کنید.

مدیر مرکز مشاوره امام رضا (ع) ناحیه یک اهواز یکی از منابع مهم در تشخیص مباحث مهم و کلیدی را تحلیل آزمون‌های آزمایشی دانست و افزود: دروسی که در آن‌ها به نقطه امنی از یادگیری رسیدید را از قلم نیاندازید، اتفاقا آن درس‌هایی را که خوب بلدید، بیشتر بخوانید، چون در این درس‌ها به نقطه قوت تثبیت شده رسیده اید و باید آن را حفظ کنید و با توجه به این دروس می‌توانید درس‌هایی را هم که ضعف دارید به نقطه قوت تبدیل کنید.

وی در تعریف گام سوم در مطالعه نوروزی بیان کرد: در گام سوم چنانچه در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنید به برنامه راهبردی آزمون‌ها آزمایشی خود توجه کنید، دقت کنید که در آزمون‌های پیش رو کدام مباحث گنجانده شده است طبق آن مباحث برنامه خودتان رو تنظیم کنید، زیرا می‌تواند تاثیر به سزایی در کسب تراز و افزایش عزت نفس تحصیلی شما داشته باشد.

لیلا غلامی پور در ادامه در خصوص نحوه برنامه ریزی درس‌های تخصصی و عمومی گفت: دانش آموزان کنکوری و پایه چهارم متوسطه، تلاش کنند در روز حداقل دو درس تخصصی و دو درس عمومی در برنامه تون بگنجانند و هیچ درسی را از قلم نیاندازند، اگر درسی به هر علت برای آن‌ها سخت است، ولی به نوبه خودش مباحث ساده هم دارد سعی کنند در این مدت به مطالعه مباحث ساده بپردازتد و نگران مباحث سخت نباشند، زیرا به هرحال بخش‌های ساده‌تر آن درس را یاد گرفته اند و قرار نیست همه درس‌ها را صد در صد خوانده باشند.

وی حفظ تعادل در بین درس‌ها را موجب مطالعه همه آن‌ها توصیف و اظهار کرد: توصیه من به این دسته از دانش آموزان عزیز آن است که از زدن تست غافل نشوید، زیرا که یک مطالعه اصولی با زدن تست کامل می‌شود و بین زمان مطالعه و تست زنی حداقل ۲۲ ساعت فاصله بیندازید تا مطمئن شوید یادگیری شما تثبیت شده است. سعی کنید تا جایی که ممکن است از تست‌های متفاوتی استفاده نمایید.

انتهای پیام/گ

کنکوری‌ها ایام نوروز را از دست ندهند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش فریمان گفت: این نمایشگاه شامل غرفه‌های عروسک‌های نمایشی، تربیت کودک، سفال گری، مد و لباس و طراحی دوخت است. 

محمد یوسف پور افزود: این نمایشگاه تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای بازدید عموم دایر است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳