Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@11:49:18 GMT

مسافران ایران گوشی های خود را رجیستری کنند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۵۳۵

به گزارش ایسنا، رجیستری یا طرح ثبت گوشی تلفن همراه، بیش از یک سال است که آغاز شده و از سال گذشته با اضافه شدن سامسونگ به عنوان آخرین برند که کاربران زیادی هم در ایران دارد، برای تمامی برندهای گوشی تلفن همراه اجرایی می‌شود. بر اساس این طرح، تنها تجهیزاتی می‌توانند از خدمات اپراتوری برخوردار شوند که شناسه ۱۵ رقمی آن‌ها در گمرک ثبت و حقوق و عوارض گمرکی برای آن تجهیز پرداخت شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر این صورت دستگاه تنها به مدت محدود ۳۰ روز می‌تواند خدمات اپراتوری دریافت کند.

کسانی که از خارج از کشور گوشی تلفن همراه یا تجهیز دارای سیم‌کارت خریداری کرده و به همراه خود وارد کشور می‌کنند، می‌توانند با پرداخت عوارض و حقوق گمرکی به صورت آنلاین، شناسه بین‌المللی ۱۵ رقمی (IMEI) تجهیز خریداری‌شده را در سامانه الکترونیکی گمرک ثبت کنند تا از خدمات اپراتوری برخوردار شوند. به محض اینکه سیم‌کارت مسافر با شبکه اپراتوری ارتباط برقرار کند، پیامکی به وی ارسال می‌شود که ضمن اعلام وضعیت سیم‌کارت و تجهیز، آدرسی برای کسب اطلاعات بیشتر در آن نوشته شده است. مسافران همچنین می‌تواند به دفاتر گمرک در مبادی ورودی کشور برای ثبت تجهیز خود مراجعه کنند.

مسافران خارجی هم باید عوارضی و گمرک بپردازند؟

مسافر خارجی که قصد اقامت در ایران را دارد، در صورت استفاده از سیم‌کارت خارجی نیاز به ثبت و رجیستری ندارد و در صورت استفاده از سیم‌کارت داخلی می‌تواند مدت محدود ۳۰ روز بدون رجیستری استفاده کند. در آن صورت ملزم به پرداخت هزینه رومینگ است و برای هر مدتی که بخواهد می‌تواند از گوشی و سیم‌کارت غیرایرانی خود در ایران استفاده کند. به این بازه زمانی ۳۰ روزه وضعیت خاکستری گفته می‌شود که کاربر می‌تواند بدون ثبت دستگاه خود از خدمات اپراتوری استفاده کند.

همچنین در صورتی که مسافر بخواهد برای مدت کمتر از ۳۰ روز در ایران بماند و از سیم‌کارت ایرانی استفاده کند، بدون نیاز به رجیستری می‌تواند در این مدت ۳۰ روزه از گوشی خود در ایران استفاده کند. باید توجه داشت زمان ۳۰ روز بعد از اولین برقراری ارتباط سیم‌کارت با شبکه اپراتوری محاسبه می‌شود. بنابراین در صورت سفر مجدد بعد از گذشت این ۳۰ روز، برای دریافت خدمات اپراتوری، تجهیز باید ثبت شود.

اما اگر مسافر قصد استفاده از سیم‌کارت ایرانی دارد و مدت حضور وی بیش از ۳۰ روز است یا به صورت متداول قصد ورود و خروج از کشور را دارد (مانند دانشجویان خارجی، مشاوران پروژه‌ها و …)، برای دریافت خدمات اپراتوری، تجهیز باید در دفاتر گمرک واقع در مبادی ورودی کشور ثبت شود. حقوق و عوارض گمرکی بر اساس ارزش گوشی تلفن همراه مسافر تعیین می‌شود.

بنابراین در صورتی که مسافر بخواهد از سیم‌کارت داخلی روی دستگاه ثبت‌نشده خود استفاده کند، ضمن دریافت پیامک هشدار مبنی بر موقتی بودن خدمات دریافتی، مراکزی که می‌تواند برای ثبت دستگاه خود و پرداخت هزینه‌های لازم به آن‌ها مراجعه کند به وی اطلاع‌رسانی خواهد شد. کاربر برای ثبت دستگاه خود در سامانه رجیستری می‌تواند به دفاتر گمرک الکترونیک در مبادی ورودی کشور و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کند.

همچنین اخیراً برخی در دریافت کد متناظر گمرکی مشکلاتی داشتند که در نهایت در اطلاعیه‌ای عنوان شد اگر متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری در زمان ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه گمرک خطایی مبنی بر تعریف نشدن کد متناظر گمرکی دریافت کردند، در صورتی که شناسه پیش از برقراری ارتباط برخط گمرک و همتا، در گمرک ثبت شده باشد، پس از بررسی‌های لازم، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای متقاضی ارسال می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها

تین نیوز

از سالهای گذشته، با ابلاغیه جدید بانک مرکزی و شاپرک برای مقابله با فیشینگ و دیگر کلاه برداری های اینترنتی، بانک ها موظف شدند رمزی تحت عنوان رمز دوم پویا را در اختیار مشتریان قرار دهند. این رمز که غالباً در یک نرم افزار از سوی بانک تولید می شود و حداکثر هر ۱۲۰ ثانیه یک بار (بسته به بانک) منقضی شده و رمز جدیدی تولید می شود.

به گزارش تین نیوز ، برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.

کدهای دستوری برای دریافت رمز پویا از بانک ها:

- بانک ملی ایران: #737*60*

- بانک ملت: ارسال 4 رقم آخر شماره کارت به 30003303

- بانک مسکن: ارسال 4 رقم آخر شماره کارت به 10002516

- بانک تجارت: #788*88*

- بانک سپه: ارسال شماره 16 رقمی کارت بانکی*کد ملی*1  به6715014

- بانک صادرات: #719*

- بانک پاسارگاد:#720*

- بانک ایران زمین: ارسال عدد 10 به شماره 300006905

- بانک رفاه کارگران: کد دستوری #713*

- بانک سینا: ارسال پیامک به 727

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم)
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران