Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بوشهر شهری بندری با قدمت و تمدنی چندین هزار ساله است، گفت: استان به سه قطب صنعتی که جنوب استان، کشاورزی مرکز استان و قطب تجاری که شامل بندرگناوه و دیلم است تشکیل می شود.

استان بوشهر هزار کیلومتر ساحل دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه این استان نزدیک به هزار کیلومتر ساحل دارد، افزود: بهترین زمان سفر به بوشهر دی تا فروردین ماه است و در این ماه ها بهترین آب و هوا را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم، سواحل بوشهر را بسیار بکر و زیبا خواند و ادامه داد: بوشهر ظرفیت بالایی برای توسعه ورزش های آبی دارد البته گردشگری در بوشهر تنها منحصر به نوروز نیست و گردشگران در فصل زمستان نیز می توانند به این استان زیبا سفر و از جاذبه های آن دیدن کنند.
ساحل بوشهر

وی با یادآوری اینکه وجود مجتمع های بزرگ و سواحل زیبا و غروب دل انگیز در استان بوشهر چشم هر بیننده ای را خیره می کند، گفت: گناوه علاوه بر سواحل زیبایش، بازارها و مراکز تجاری معروفی دارد که مسافران نوروزی می توانند مایحتاج خود را با قیمت مناسب و پایین تری نسبت به مناطق دیگر بخرند.
بازار گناوه و دیلم

استان بوشهر در ایام نوروز پذیرای 10 میلیون گردشگر است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با یادآوری اینکه استان بوشهر در ایام نوروز پذیرای 10 میلیون گردشگر است، افزود: زیرساخت های استان به طور تقریبی برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است البته از سه ماه گذشته کمیته هایی برای برنامه ریزی جهت اسکان مسافران نوروزی تشکیل شده و نسبت به سال گذشته تدابیر مناسبی اتخاذ شده البته ما نیز نظارت مناسبی را بر عملکرد آنها داشتیم و در ایام نوروز نیز خواهیم داشت.

وجود نخلستان های سرسبز و بناهای تاریخی در استان بوشهر

وی با یادآوری وجود نخلستان های سرسبز و بناهای تاریخی در استان بوشهر، ادامه داد: بافت قدیم بوشهر نیز از جاذبه های گردشگری به شمار می رود؛ موزه رئیس علی دلواری، عمارت ملک، قلعه خورموج، کاخ بردک سیاه، منطقه باستانی سیراف و آب انبار قوام از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری محسوب می شوند که می توانند مورد توجه مسافران نوروزی واقع شوند همچنین مسافران علاوه بر بازدید از مکان های دیدنی و تاریخی می توانند از غذاهای محلی و لذیذ بوشهر نیز لذت ببرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بوشهر نخلستان زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بناها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است. - اخبار استانها -

محمدهادی طهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی بارندگی های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت هایی از 15 تا 90درصد دیده‌اند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود 90درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها 50 درصد تخریب شده‌اند. همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا 45 درصد دچار تخریب شده‌اند. 

طهرانی گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل‌ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا 40 درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است. در مجموع بارندگی‌های اخیر به 60 اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان و بلوچستان خسارت هایی بین 15 تا 90 درصد وارد کرده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از 184 میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان