Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:17:48 GMT

قانون، گریبان زمین خواران فارس را می گیرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۸۷۱

قانون، گریبان زمین خواران فارس را می گیرد

شیراز – ایرنا- زمین خواری معضلی است که گریبان منابع طبیعی را گرفته است که در این زمینه مقامات قضایی فارس گفتند سال 98 سالی است که قانون گریبان زمین خواران را می گیرد و اجازه دست درازی به اراضی ملی به آنان نخواهد داد.

زمین خواری و در کنار آن حفر چاه های غیر مجاز و کشت بی رویه محصولات کشاورزی که برای قاچاقچیان و زمین خواران سود دارد،منابع عمومی را ازبین برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان فارس رویکرد دستگاه قضایی در سال جدید را معرفی همه سهل انگاران در امر پیشگیری، برخورد با زمین خواران و مقابله با متصرفان و فساد های مرتبط با این پدیده دانست و گفت: حتی مسئولان قضایی حوزه هایی که پیگیری حقوق عامه را مد نظر قرار ندهند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا علی القاصی مهر در آخرین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت المال اضافه کرد: امید است با هوشیاری نهاد های متولی امر زمین در زمینه پیشگیری از تصرفات و زمین خواری احتمالی متصرفان در نوروز شاهد هیچ زمین خواری و تصرف غیر قانونی نباشیم.
وی با بیان اینکه زمین خواران در روزهای ابتدایی سال به لحاظ تعطیلی ادارات و نهادها زمینه را آماده دست اندازی به اراضی ملی می دانند گفت: با آمادگی و پیش بینی و تشکیل گروه ها و گشت های سیار در ادارات منابع طبیعی ، محیط زیست، راه و شهرسازی، شهرداری و اوقاف می توان این فرصت را از سودجویان گرفت.
القاصی مهر به حضور قضات کشیک در حوزه های قضایی سراسر استان فارس در نوروز اشاره کرد و افزود: قضات و مسئولان قضایی استان همچون سنوات گذشته طبق برنامه زمانبندی مشخص با حضور در محل خدمت نیازهای ضروری و فوری مردم و نهادها به مراجع قضایی را برآورده می کنند و در زمینه مقابله و برخورد با تصرفات احتمالی آماده صدور دستورات قضایی مورد نیاز هستند.
رئیس شورای قضایی استان فارس اظهار داشت:مدیران ادارات و نهاد های متولی امر زمین در چارچوب اختیارات قانونی تعیین شده از ظرفیت های قانون نسبت به رفع تصرفات اقدام کنند.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در استان فارس با بیان اینکه اگر این حساسیت و مطالبه گری نباشد وضعیت تصرفات ادامه خواهد یافت عنوان کرد: بسیاری از تصرفات و دست اندازی ها به اراضی ملی در پیش روی مسئولان صورت می پذیرد در حالی که در قانون اختیارات وسیعی برای رفع تصرف در مراحل اولیه برای نهاد ها و ادارات پیش بینی شده است.
ع.پ /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حقوقي زمين خواري قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد طرح نور اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌کنند.

وی افزود: بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند. 

وزیر کشور گفت: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی بیان کرد: این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود